![]() |
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
![]() |
Pràctica |
Exercicis
|
||||||||||||||
La Wiris a la web. Grāfics amb resposta | |
Ja s'ha comentat que les sessions de treball de la Wiris es poden incloure en una pàgina web com a pantalles actives, amb tota la potencialitat de la calculadora. L'equip que ha elaborat el curs pensa que aquesta possibilitat és la que fa més eficaç l'ús de la Wiris. Per aquesta raó en la primera part d'aquest mòdul es donen unes breus indicacions sobre l'elaboració de pàgines web i la manera d'inserir-hi una finestra activa amb la presentació que més s'adigui al treball que hi volem fer. La segona part del mòdul està dedicada a aprofundir en els recursos gràfics de la Wiris. |
|
Objectius | |
|
|
Continguts | |
|
|
Orientacions per al seguiment del mòdul | |
Ja heu vist que les sessions de treball fetes amb la Wiris es poden guardar com a pāgines web. Si es té en compte això, amb la possibilitat d'enllaįos entre les pāgines, tot plegat resulta fonamental a l'hora d'aconseguir una presentaciķ acurada de les activitats didāctiques. Encara més: en aquest mōdul s'exposa el procediment que permet inserir una pantalla activa de la Wiris en el context d'una pāgina web, adaptant-ne la mida i altres aspectes de presentaciķ. Per aquestes raons, tot i que el curs no té pas com a objectiu fonamental ensenyar a fer pāgines web, de tota manera ha semblat interessant dedicar les tres primeres pràctiques d'aquest mōdul a exposar-ne les idees fonamentals amb l'ús del programa Dreamweaver.
A les pràctiques 4 i 5 avanįareu molt de camí en els recursos grāfics de la Wiris, perquč s'hi apliquen les idees bāsiques de programaciķ amb la possibilitat d'incloure missatges interactius (respostes) i d'aquesta manera constatareu un dels valors afegits de la Wiris sobre altres entorns de treball. També veureu com cal procedir per construir i dibuixar grāfics complexos. Creiem que aquestes pràctiques són fonamentals, i ja veureu que, per fer avinent aquesta idea, s'ha procurat posar-hi exemples amb continguts matemàtics elementals, alhora que s'han suggerit algunes activitats d'ampliació (que com a tals no cal que aprofundiu, tot i que donen peu a exercicis opatius del mòdul). Finalment, a la darrera prāctica i una vegada traspassat l'equador del curs, passarem llista a manera de preguntes amb resposta a un seguit de consideracions i exemples que permeten revisar i sistematitzar "la lletra petita" de les comandes de l'entorn grāfic de la Wiris. Podeu llegir-ho ràpidament, però convé saber que teniu aquesta llista de dubtes resolts i que se n'aniran afegint d'altres a la pàgina de PAR del Racó de la Wiris. |
|
![]() |
|