![]() |
Mòdul
3
![]() |
Aprofitament didàctic de la imatge fixa digital![]() |
Pràctica ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enquadrar
En tota circumstància en què us trobeu: la classe, el pati, l'excursió, un exercici didàctic... S'han de fer tot tipus de plans perquè cadascun aportarà un significat diferent.
De l'alternança i varietat de plans dels tres tipus en sortirà un bon reportatge. Aquestes recomanacions valen
tant per a la imatge fixa com per a la imatge en moviment.
Els enquadraments relacionals
Sovint es fan fotografies
en moments diferents als mateixos nens. La raó és que fan
activitats diferents. La fotografia ha de mostrar aquesta diferenciació
equilibrant
l'enquadrament de manera que els protagonistes tant siguin els nens i nenes
com l'acció que fan.
|
![]() |
Què
és una capa?
Quan el resultat conjunt serà de la nostra satisfacció fusionarem les capes i el resultat serà un sol grafisme. Vegeu alguns exemples:
Quins avantatges té el treball per capes? Primer de tot dir que aquestes
imatges no haguessin estat possibles sense les capes.
Quines dificultats té el treball per capes? No resulta difícil, tot i que de bon principi el fet de treballar sobre superfícies transparents ens descol·loca i dificulta una mica el treball. Prèviament a poder actuar sobre una capa, l'haurem de seleccionar o "activar" per tal de poder-hi actuar. Serà fonamental establir contacte amb l'eina corresponent, la finestra de capes que parlarem tot seguit.
|