![]() |
Mòdul
1
![]() |
Aprofitament didàctic de la imatge fixa digital![]() |
Pràctica ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mireu atentament
aquesta fotografia:
Torneu a repasar els punts senyalats Oi que es continuen veient algunes errades o coses que no acaben de quadrar amb la nostra perspectiva de punt de vista? Això és degut a les particularitats de l'ull humà, tan procliu a fer-lo equivocar. La resposta senzilla a aquestes errades de la foto les tenim a continuació, veient-la una mica des del costat: Tal com avanįāvem a la pràctica 4, hi van haver uns estudiosos de la imatge que van parar compte en aspectes relacionats amb la comprensió de la visió. Era l'escola de la Gestalt. Genèricament parlava sobre la percepció i formulava quelcom així com que quan mirem no anem afegint comprensions significatives a allò que ens entra pels ulls, sinó que el cop de vista és genèric a tot el gràfic. I serà a posteriori quan necessitarem estructurar i organitzar allò que veiem. I serà degut a aquest fenòmen el fet de topar-nos amb coses "que no quadren" visualment. A partir d'aquestes formulacions
sobresurten ja els estudis dedicats a la visió i a les lleis que
els componen. Però ho deixarem aquí. Només un parell
d'exemples
més dedicats al tema:
|
|||||
|
|