![]() |
Mòdul
1
![]() |
Aprofitament didàctic de la imatge fixa digital![]() |
Pràctica ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Si en sec us
diem una paraula, la vostra imaginació ràpidament pensarà
en ella
"COTXE" I vosaltres, automàticament,
estareu visualitzant un cotxe. Però, ull, no serà un cotxe
qualsevol, sinó el vostre cotxe; el cotxe que teniu "in mente".
El sistema de representació visual juga amb un codi de variants
molt més gran que l'escrit. El concepte genèric cotxe
en representació escrita abastarà tota la categoria. En canvi,
el poder visual imaginatiu farà que el nostre pensament no visualitzi
una paraula, sinó una imatge. Tot i que són teories que ens
portarien massa lluny i no vénen al cas, sí cal parar atenció
en aquest aspecte de missatge efectiu i instantani. El poder memorístic
visual opera sempre a més llarg termini que el de la paraula. Així
doncs, sempre serà més fàcil recordar la darrera seqüència
de la película "Casablanca" (boira, blanc i negre i una gabardina
esvaint-se en companyia d'un gendarme), o la de "Allò que el vent
s'endugué" (una ombra clamant al costat d'un arbre i una valla i
el cel rogenc mentre la càmara s'allunya) que recordar de memòria
el títol de tres llibres de Quim Monzó.
El fet de jugar amb aquest concepte també operarà directament en el procés creatiu i comprensiu. La creativitat opera en un procés de cerca de nous atributs desconeguts o no relacionats que marquen un caràcter diferent al resultat final.
Tot combinant diferents
elements tenim exemples prou representatius de com és possible jugar
amb els processos visuals i afegir-hi components nous tot desafiant la
lògica.
Vet aquí la gran importància que tindrà el fet de l'alfabetització visual, que tan inconscientment opera però que tan aclaparadors resultats concrets aconsegueix.
|
|||
![]() |
Desenvolupament
de la pràctica
Ja heu començat a treballar amb el programari, així que comença a ser el moment de perdre la por i donar una ullada general al que se us presenta. Com a norma general, en qualsevol de les modernes aplicacions de disseny que es fan servir avui dia, us faltarà pantalla; és a dir, quan s'obre una aplicació, acostuma a passar que es veu la pantalla plena de finestres: ![]() En general, i tot tenint en consideració que cada programa del Windows segueix una filosofia diferent, acostuma a ser aconsellable treballar a una resolució de pantalla de 800 x 600. Això és fàcil: 1. Feu clic amb el botó
dret del ratolí damunt l'escriptori. ![]() ![]() LA DISPOSICIÓ DE LES EINES DE
TREBALL
![]() |
|
|