![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Estadística |
|
Unitat didàctica Estadística amb ordinador | |
|
|
La unitat didàctica que treballareu en aquesta pràctica
la trobareu a l'adreça: http://www.xtec.cat/formaciotic/mattic |
|
Materials TIC per a l'ESO
|
|
Els autors de la unitat Estadística amb
ordinador són Pep Bujosa Bravo i Antoni Gomà Nasarre. |
|
Desenvolupament de la pràctica | |
![]() |
En el vostre navegador obriu una finestra amb l'espai web de la Unitat didàctica: http://www.xtec.cat/formaciotic/mattic |
1) Descripció | |
La descripció que fan els autors del material és la següent: | |
|
|
A la part superior del full de treball trobareu sempre les icones de navegació | |
![]() |
|
Icones de navegació
|
|
Que es corresponen a l'índex següent amb el qual també podreu navegar per la unitat: | |
![]() |
|
Índex de navegació
|
|
Així doncs, les icones ![]() |
|
També convé destacar que els autors han el·laborat les orientacions per al professorat que trobareu amb l'enllaç de la icona: | |
![]() |
|
Orientacions per al professorat
|
|
2) Pràctica: La recollida de dades | |
La primera de les pràctiques que els autors proposen consisteix a fer reflexionar els alumnes sobre com convé recollir les dades en un estudi estadístic. Per això, els autors han el·laborat un dossier de treball en format Word. | |
![]() |
|
dossier.doc
|
|
Al dossier els alumnes han de reflectir tot el treball que faran al llarg de totes les pràctiques de la unitat. En aquesta primera pràctica sobre la recollida de dades, dins del dossier de Word, es plantegen qüestions. | |
![]() |
|
Enquesta |
|
Tot seguit es plantegen algunes correccions al disseny inicial de l'enquesta | |
|
|
i s'acaba la feina de la primera pràctica fent l'enquesta. | |
3) Pràctica: Dades en net | |
En aquesta fitxa, els alumnes faran un primer estudi d'una variable numèrica discreta: tal i com diuen els materials de treball, numèrica perquè els seus valors són nombres; discreta perquè són nombres enters. | |
És per això que s'introdueix la
fitxa amb una imatge que mostra un fragment d'un treball escolar corresponent
a una classe dels anys setanta fet a mà. L'objectiu d'aquesta unitat didàctica és que l'alumnat aprengui a fer-ho amb l'ajut de l'ordinador utilitzant el full de càlcul. |
|
![]() |
|
Treball fet a mà
|
|
Per fomentar el treball amb l'ordinador, els autors adjunten un parell d'arxius fets amb el full de càlcul Excel que permeten un treball molt àgil. | |
![]() |
|
Exemple de full de càlcul de treball |
|
El full de treball que es proporciona a l'alumnat per treballar té grans avantatges i els resultats que es poden obtenir, de manera gràfica, haurien de ser com els següents: | |
![]() |
|
Resultats amb el full de càlcul de treball
|
|
Per acabar remarcar que en aquesta unitat es treballen molts continguts de les àrees de matemàtiques i continguts TIC: dissenyar enquestes, maneig del full de càlcul i del processador de textos, creació i interpretacióde taules i gràfics estadístics, operacions bàsiques de maneig d'arxius i carpetes, operacions de copiar i enganxar... | |
Programació de l'activitat | |
![]() |
• Requeriments
de maquinari i de programari: • Metodologia: • Material per
a l'alumnat: • Avaluació: • Temporització |
Informació complementària | |
![]() |
Trobareu bastants enllaços amb recursos relatius a estadística i ordinador, però la majoria seran d'ús al batxillerat. Us mostrem, a més a més, l'enllaç al material del curs telemàtic dels mateixos autors.
|
![]() |
|