|
|
|
Currículum de 4t d'ESO
Fets, conceptes i sistemes conceptuals/procediments
|
|
|
|
1. Proporcionalitat |
|
- Introducció de les raons trigonomètriques a partir del treball de semblança del curs anterior.
- Aprofundiment en l'ús de magnituds proporcionals: raons de proporcionalitat, escales, percentatges i factors de conversió.
|
|
2. Mesura i estudi de l'espai |
|
- Compleció de l'estudi de semblança de triangles: introducció de les raons trigonomètriques que obren altres camins per mesurar indirectament.
- Transformacions en el pla, visualització i orientació en l'espai i la seva relació amb el pla, amb l'ajut de programes informàtics que permeten fer projeccions de cossos i obtenir diferents visualitzacions d'una mateixa realitat.
- Breu introducció a la geometria analítica, formalitzant algun dels aspectes tractats més simples.
|
|
3. Descripcions funcionals i estadístiques |
|
- Dependència funcional: aprofundiment en l'establiment de models, arribant a casos en què apareguin comportaments exponencials, periòdics, inversament proporcionals i expressables amb funcions definides a trossos.
- Càlcul algèbric: refermament d'aspectes lligats a la funció quadràtica i a la de proporcionalitat inversa, com a iniciació a l'estudi d'una casuística nova en el comportament funcional.
|
|
4. Atzar |
|
- Noció d'esdeveniments complementaris, esdeveniments incompatibles i d'esdeveniments independents.
- Càlcul de la probabilitat de l'esdeveniment contrari i de la probabilitat de la unió i de la intersecció d'esdeveniments.
- Càlcul de la probabilitat en esdeveniments independents i incompatibles.
|
|
5. Càlcul |
|
- Síntesi de tot el treball realitzat en l'etapa per tal d'assegurar que tot l'alumnat disposi de les eines bàsiques: càlcul mental, aproximacions i arrodoniments, habilitats elementals de càlcul amb calculadora i ordinador, soltesa en l'ús i manipulació de les fraccions més corrents i càlcul amb percentatges.
- Aquells alumnes que ho necessitaran en estudis posteriors han d'haver adquirit una mínima seguretat en la manipulació algèbrica.
|
|
|
|
|
 |
|
|