En un món on la informació arriba per arreu i sense cap mena d’assessorament o orientació, l’escola té la obligació d’entomar la lectura dels fets que succeeixen al voltant dels nostres alumnes per entendre el món que els envolta.
Hem d’ensenyar-los a entendre les notícies, a contextualitzar-les, a ser crítics i constructius alhora i sobretot, a motivar-los pels problemes i les alegries que ens envolten.
El tema d’aquesta pràctica pretén treballar sistemàticament entre tota la classe diferents temàtiques de notícies i comentar-les entre tots.
La pràctica és molt simple. Accedireu de manera sistemàtica un cop per setmana, al web Edu365. Cada setmana triareu una notícia diferent (una d’esports, una política, una d’ecologia, una d’espectacles,...).
Us proposem el següent guió de treball:
![]() | Només hem de fer servir l’adreça de l’edu365 o bé qualsevol diari digital Vilaweb. |
Suports en els debats: ús conjunt professorat - alumne. Presentar i comentar informació de tota mena (textos, imatges, sons, vídeos, animacions) i dur a terme tasques col·lectives i cooperatives.
La videoconferència i comunicació en líbnia a la classe. Tant per fer l’explicació del funcionament de la videoconferència, el xat o els fórums, com per debatre l’ús d’aquests instruments de traspàs d’informació al moment. fer alguna sessió amb una altra escola, havent proposat amb antel·lació una proposta a debatre.
Correcció col·lectiva d’exercicis a classe. A part de qualsevol exercici, es pot utilitzar per fer correccions col·lectives de dictats o textos escrits pels alumnes i comentar les regles d’ortografia.
Preguntes no previstes que sorgeixin a classe i on s’hagi de cercar la informació. En moltes ocasions, o quasi sempre, els interesos dels alumnes no lliguen amb la planificació que el mestre té preparada per aquella sessió. Trencar sistemàticament els interesos dels alumnes els desmotiva. Per aquesta raó, i no com a forma sistemàtica, cal donar sortida en algunes ocasions a temes que sorgeixin a la classe i cercar la informació a la pissarra per tal de comentar-la en grup.