Les tasques a Moodle són encàrrecs de feina que el professorat fa als participants. Aquestes feines poden ser de tres tipus:
Fora de línia:
consisteixen únicament en recomanacions que fa el professorat i de les
quals no es tindrà constància directa que s’hagin fet, si bé poden ser
valorades i la qualificació s’integra al quadre de qualificacions de
l’alumne. Per exemple: “Visiteu el Museu...” o “Mireu la
pel·lícula...”; però també “Valoració de la sortida o de la
pràctica...” o “Examen presencial del tema...”
En línia:
l’estudiant ha de fer un escrit directament sobre la pantalla on es
reflecteixi l’encàrrec: un redactat, respondre unes preguntes, resoldre
un problema, etcètera.
Tramesa d’un fitxer:
l’estudiant coneix l’encàrrec de feina, que consisteix en l’elaboració
d’un material digital (fitxer de text, d’imatge, full de càlcul, etc.)
i que ha de trametre, un cop tingui fet, al professorat des del mateix
curs.
És molt recomanable que l’enunciat de la tasca
sigui el més clar possible i que expliqueu als estudiants tot allò que
han de fer, fins i tot “Un cop redactada la teva activitat, recorda Desar els canvis“.
Inserció d’una tasca en línia
Activeu l’edició del curs des del menú Administració o clicant el botó Activa edició de la part superior dreta de la pàgina.
Escolliu el punt on voleu inserir la tasca: a la part comuna del curs o bé a la setmana o tema corresponent. Aneu al menú Afegeix una activitat, desplegueu-lo i trieu Tasca, amb la qual cosa se us obre el formulari d’edició i configuració de la tasca.
Comenceu donant-li un
nom i escrivint la
introducció.
És important fer un enunciat el més complet possible i explicar què
esperem del producte que l’estudiant ens ha de fer arribar, com se’l
puntuarà, etc. També hi podeu donar alguna orientació més tècnica (per
exemple: “fes clic sobre el botó...”).

Després doneu un valor a la qualificació i fixeu els dies i les hores en què serà possible dur a terme.

Després, heu de decidir si impedireu o no que els estudiants puguin enviar la tasca un cop passat el termini.

L’aspecte més important és
decidir-vos ara pel tipus de tasca que serà, desplegueu les opcions i,
en aquesta primera activitat, trieu
Activitat en línia. A continuació premeu el botó
Següent per continuar.

Apareix ara un formulari on heu d’acabar de triar les opcions:

Especifiqueu
si permeteu que l’estudiant pugui tornar a trametre el seu treball
després d’una primera correcció o valoració, si voleu rebre un avís per
correu electrònic quan hi hagin activitats fetes, i si voleu que
s’insereixi tot el text de l’estudiant en la vostra retroacció (indicat
per a correccions molt detallistes, de faltes d’ortografia, etc.). Per
acabar, premeu el botó
Continua i ja tindreu la tasca en línia activa al vostre curs.
Com a professors tindreu un registre exhaustiu de quins estudiants
han fet la tasca i quan l’han feta, i podreu entrar a valorar-la fent
clic sobre el nom de la tasca i, en acabat, a Visualitza n tasques trameses.

Us apareixerà un quadre amb el nom dels estudiants del curs, la
qualificació que li heu donat, el comentari que li heu fet, la data de
la darrera modificació de l’estudiant, la del professor/a...

L’opció Qualificació us permetrà entrar a veure la feina de l’estudiant, valorar-la i fer-ne el comentari. En canvi, Actualitza apareix en el cas dels estudiants que ja estan qualificats i us permet modificar la qualificació o el comentari.
Per qualificar els estudiants, premeu el botó Qualificació;
s’obre una finestra emergent on podeu llegir el seu treball,
comentar-lo i valorar-lo segons l’escala de qualificació que hàgiu
especificat als paràmetres de la tasca.

Creació de rols
Igual que a la resta d’activitats, podeu assignar els rols als/les usuaris/àries de la tasca, un cop creada.
Actualitzeu la tasca i premeu la pestanya
Rols
Trieu l’opció del rol que voleu assignar i afegiu els/les usuaris/àries

Podeu determinar excepcions en algun dels rols, si cliqueu la pestanya
Excepcions
Canvieu algun paràmetre del rol
Visitant i observeu quina repercussió té per a aquest grup.
Podeu utilitzar les tasques en línia
quan voleu que els estudiants us trametin reflexions, resums... d’una
manera ràpida i sense haver d’utilitzar cap programa addicional, com
ara un processador de textos. Les tasques en línia són també més
ràpides de revisar, ja que no cal obrir cap fitxer a un programa extern.
Les tasques fora de línia us poden
resultar útils si voleu portar un registre de totes les activitats que
fan els alumnes, fins i tot les que no fan a l’aula virtual, com ara
una prova presencial, una sortida extraescolar, una pràctica de
laboratori o de taller...
Totes les modalitats de tasques,
fins i tot les de fora de línia, permeten escriure una retroacció a
l’estudiant, de manera que vegi estimulada la reflexió sobre la feina
feta.
En tots els casos, la descripció de
la tasca ha de contenir tota la informació per tal que l’estudiant la
pugui realitzar. Això inclou, especialment quan són les primeres
tasques que fan els estudiants, indicacions sobre com us han de fer
arribar la seva feina. Aquestes explicacions seran més o menys
completes segons si són completament en línia o bé treballeu de manera
semipresencial.
Els enunciats de les tasques poden contenir enllaços a recursos del curs, a pàgines web externes, imatges...
Les tasques són una activitat molt interessant per
conèixer l’avenç dels estudiants. Cal, però, triar bé quin tipus de
tasca els proposeu de fer i adaptar-la al seu nivell d’habilitat
tecnològica. Sempre serà més fàcil treballar sobre pàgina web, en una
tasca en línia, que enviar un fitxer.