D204: Ús i dinamització de Moodle

Mòdul 3: Les activitats individuals

Pràctica 5

Taula de continguts

Les tasques: versatilitat

Les tasques a Moodle són encàrrecs de feina que el professorat fa als participants. Aquestes feines poden ser de tres tipus:

És molt recomanable que l’enunciat de la tasca sigui el més clar possible i que expliqueu als estudiants tot allò que han de fer, fins i tot “Un cop redactada la teva activitat, recorda Desar els canvis“.

Desenvolupament de la pràctica

Pràctica 1

Inserció d’una tasca en línia


  1. Activeu l’edició del curs des del menú Administració o clicant el botó Activa edició de la part superior dreta de la pàgina.
  2. Escolliu el punt on voleu inserir la tasca: a la part comuna del curs o bé a la setmana o tema corresponent. Aneu al menú Afegeix una activitat, desplegueu-lo i trieu Tasca, amb la qual cosa se us obre el formulari d’edició i configuració de la tasca.
  3. Comenceu donant-li un nom i escrivint la introducció. És important fer un enunciat el més complet possible i explicar què esperem del producte que l’estudiant ens ha de fer arribar, com se’l puntuarà, etc. També hi podeu donar alguna orientació més tècnica (per exemple: “fes clic sobre el botó...”).
    Com crear una tasca: els paràmetres inicials
  4. Després doneu un valor a la qualificació i fixeu els dies i les hores en què serà possible dur a terme.
    Com crear una tasca: els paràmetres inicials
  5. Després, heu de decidir si impedireu o no que els estudiants puguin enviar la tasca un cop passat el termini.
    Com crear una tasca: els paràmetres inicials
  6. L’aspecte més important és decidir-vos ara pel tipus de tasca que serà, desplegueu les opcions i, en aquesta primera activitat, trieu Activitat en línia. A continuació premeu el botó Següent per continuar.
    Com crear una tasca: els paràmetres inicials
  7. Apareix ara un formulari on heu d’acabar de triar les opcions:
    Com crear una tasca: els paràmetres inicials
    Especifiqueu si permeteu que l’estudiant pugui tornar a trametre el seu treball després d’una primera correcció o valoració, si voleu rebre un avís per correu electrònic quan hi hagin activitats fetes, i si voleu que s’insereixi tot el text de l’estudiant en la vostra retroacció (indicat per a correccions molt detallistes, de faltes d’ortografia, etc.). Per acabar, premeu el botó Continua i ja tindreu la tasca en línia activa al vostre curs.

Com a professors tindreu un registre exhaustiu de quins estudiants han fet la tasca i quan l’han feta, i podreu entrar a valorar-la fent clic sobre el nom de la tasca i, en acabat, a Visualitza n tasques trameses.
Com revisar una tasca

Us apareixerà un quadre amb el nom dels estudiants del curs, la qualificació que li heu donat, el comentari que li heu fet, la data de la darrera modificació de l’estudiant, la del professor/a...
Com revisar una tasca

L’opció Qualificació us permetrà entrar a veure la feina de l’estudiant, valorar-la i fer-ne el comentari. En canvi, Actualitza apareix en el cas dels estudiants que ja estan qualificats i us permet modificar la qualificació o el comentari.

Per qualificar els estudiants, premeu el botó Qualificació; s’obre una finestra emergent on podeu llegir el seu treball, comentar-lo i valorar-lo segons l’escala de qualificació que hàgiu especificat als paràmetres de la tasca.
Com revisar una tasca

Pràctica 2

Inserció de la tasca de penjar un fitxer


  1. Repetiu els passos d’1 a 5 de la pràctica anterior i, al 6, on heu de triar el tipus de tasca, ara escolliu Penjar un fitxer i premeu el botó Següent.
    Com crear una tasca: els paràmetres inicials
  2. Us apareix la segona pàgina de configuració on heu de triar opcions noves:
    Com crear una tasca: els paràmetres inicials
    En primer lloc heu de decidir la mida màxima del fitxer (no el feu massa gran perquè obligaríeu els estudiants a reduir el nombre i el pes de les imatges). Si un fitxer supera aquesta mida, no es podrà penjar i l’estudiant rebrà un avís.
    Heu d’especificar també si permetreu diferents trameses i si voleu rebre o no avís per correu electrònic de l’arribada de treballs nous. En acabat, premeu el botó Continua: la tasca estarà preparada i a disposició dels estudiants.
  3. Quan aquests hi entrin, trobaran, a part de les indicacions que els hàgiu donat, una finestreta i els botons:
    Com trametre un fitxer
    Prement el botó Navega, podran buscar al seu ordinador el lloc on han desat el fitxer que ja han de tenir fet. Un cop seleccionat, apareixerà la ruta escrita a la finestreta i només els caldrà prémer el botó Penja aquest fitxer per enviar-lo al sistema i deixar-lo a disposició del professorat.

Pràctica 3

Creació de rols


Igual que a la resta d’activitats, podeu assignar els rols als/les usuaris/àries de la tasca, un cop creada.

  1. Actualitzeu la tasca i premeu la pestanya Rols
    Rols
  2. Trieu l’opció del rol que voleu assignar i afegiu els/les usuaris/àries
    Rols
  3. Podeu determinar excepcions en algun dels rols, si cliqueu la pestanya Excepcions
    Rols
    Canvieu algun paràmetre del rol Visitant i observeu quina repercussió té per a aquest grup.

Suggeriments metodològics

Les tasques són una activitat molt interessant per conèixer l’avenç dels estudiants. Cal, però, triar bé quin tipus de tasca els proposeu de fer i adaptar-la al seu nivell d’habilitat tecnològica. Sempre serà més fàcil treballar sobre pàgina web, en una tasca en línia, que enviar un fitxer.