D138: Logopèdia i TIC

Mòdul 4: Lèxic (Anna Fontelles)

Exercici

Escolliu un alumne o alumna, pot ser el o la que heu triat per a fer la pràctica del mòdul 1 . Si voleu, podeu pensar en el cas d’un alumne de P-5 amb un comportament lingüístic que li permet fer frases ben estructurades (quan recorda el lèxic). Per motius que es desconeixen, manifesta moltes dificultats d’accés al lèxic. Sovint no recorda el nom de les coses, fins i tot de les més properes i habituals.

Basant-vos en l’alumne, o alumna, escollit penseu en quines estratègies podríeu utilitzar i elaboreu materials amb l’aplicació FACIL.

1. Creació de materilas espercífic
    • Feu una breu descripció de l’alumne o alumna.
    • Feu un joc de llenguatge, explicant com hi jugaríeu i una activitat de lectoescriptura que enviareu al vostre tutor.
    • Amb el FACIL, feu una activitat de l’EXLER i una del Clic. Feu una captura de pantalla de cada aplicació.
    • Expliqueu quin ús faríeu de cada una de les activitats que heu elaborat, amb quina intencionalitat l’aplicaríeu i en quina situació educativa.
  2. Escolliu un de les activitats, materials, webs que s’han presentat en el transcurs del mòdul.Des d’una prespectiva didàctica comenteu de quina manera la podríeu incorporar al vostre pla de treball.
    • Requeriments tècnics: maquinari i programari necessaris per a l’ús del recurs, si són fàcils d’obtenir i manipular...
    • Metodologia: expliqueu breument quin ús faríeu del recurs i amb quina intencionalitat l’aplicaríeu.
    • Dificultats que veieu per aplicar aquest recurs i necessitat (o no) de fer modificacions per adaptar el recurs a l’alumne/a.
    • Alumnat: si disposeu de l’opinió de l’alumne/a sobre l’activitat, seria interessant que la manifesteu.
    • Etc.

Heu d’enviar al vostre tutor o tutora una única carpeta comprimida amb els dos jocs de llengua, la captura d’una pantalla de l’aplicació Exler, una altra de l’aplicació Clic i un document amb la informació de l’alumne o alumna i l’explicació i justificació d’aquests exercicis. En el mateix document podeu afegir l’opinió del material, activitat o web que heu escollit. La carpeta haurà de tenir com a nom: el vostre identificador seguit de m4. Per exemple amirm4 .