![]() |
||
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Pràctica |
Exercicis
|
|||||||||||||||
LA LECTURA DE TEXTOS A ORDINADOR | ||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Treballar la lectura amb persones en situació generalitzada de discapacitat no és gens senzill. Les TIC ofereixen una sèrie d’eines que permeten “altres” formes de llegir. Tanmateix, aprendre a escriure quan hom no pot parlar implica haver de dominar una sèrie complexa d’habilitats (com, per exemple, la consciència fonològica) sense les condicions “naturals” habituals, la parla.
|
|||||||||||||||||||||||||||
Els processos d’aprenentatge s’allarguen en el temps i calen eines que permetin fer avançar, si no substituir, aquests processos. Moltes persones en situació generalitzada de discapacitat no assoleixen mai del tot la lectoescriptura. Però, què és fonamental de la lectura: descodificar o comprendre el text escrit? No creieu que li pot anar bé a una persona que està aprenent a escriure, i que no pot parlar perquè presenta una situació de discapacitat generalitzada, tenir un suport oral sobre allò que està escrivint, de manera que pugui comprovar autònomament que allò que escriu sona de debò tal com pretenia? (Deixant de banda que molts nens i nenes fan sovint aquest exercici.) Les persones amb discapacitat visual també serien possibles usuaris de programes d’aquestes característiques. Per a aquestes funcions, i moltes més, pot ser d’utilitat tenir un programa que llegeixi textos escrits: l’usuari pot prescindir de dominar la descodificació per entendre un text, o pot comprovar que allò que escriu sona com allò que voldria escriure. |
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Instal·lació del programa LECTURA DE TEXTOS | |||||||||||||||||||||||||||
El programa Lectura de textos 2 de Jordi Lagares és un programa de lliure distribució que respon a aquests objectius que trobareu a la seva pàgina http://www.xtec.cat/~jlagares/eduespe.htm.
|
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Funcionament del programa LECTURA DE TEXTOS | |||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
Menú Opcions | ||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Si cliqueu en el menú Opcions apareixen els següents submenús: | |||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|
|||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||