![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Autoformació en llengua catalana | |
El Servei
de Llengües i Terminologia de la Universitat
Politècnica de Catalunya posa a disposició de tots els
usuaris de la xarxa Internet el seu material d'Autoformació
en llengua catalana amb la voluntat d'estructurar en nivells i continguts
el material de la Direcció General de Política Lingüística. |
|
Desenvolupament de la pràctica | |
![]() |
1. Accediu a la pàgina d'Autoformació
en llengua catalana. |
2. Una vegada hagueu accedit a la pàgina principal, seleccioneu Plans de treball. Aquesta és la part del web que centra el vostre interès. Tal com podeu comprovar, l'estructura d'aquests plans de treball autoformatius gira al voltant del nivell de dificultat dels temes tractats. El primer bloc contempla un nivell inicial o introductori; els dos següents formen el nivell intermedi; el quart i cinquè conformen el nivell avançat, i, finalment, l'últim es dedica als coneixements superiors. 3. Accediu al nivell A1, que conforma l'únic mòdul del nivell inicial. En aquesta pàgina hi ha tres apartats: Orientació, Bibliografia i Pla de treball. Al primer apartat, Orientació, s'explica quin és el contingut de cadascun dels nivells (en el cas que us ocupa, el nivell A1 consta de deu unitats). A més, en aquest apartat es presenten els diferents tipus de continguts: Entendre, Morfosintaxi, Vocabulari i Llegir. També s'hi esmenten els diferents nivells de dificultat: Inicial, Elemental, Mitjà i Avançat. Després de la relació de Bibliografia, s'accedeix a l'apartat del Pla de treball. Aquest apartat presenta una taula per a cadascuna de les unitats. Observeu la primera unitat: 4. Cliqueu a la fitxa 003 per accedir a la primera pantalla de treball. 5. Feu clic a la icona d'una cinta de casset 6. Una vegada omplerta la fitxa, podeu comprovar si heu
encertat tot el que se us demana. Per fer-ho, cliqueu a la icona
En clicar a la icona Finalment, la icona 7. Feu l'activitat 011, del mateix tipus que l'anterior. 8. La primera fitxa de morfosintaxi (021) treballa la conjugació del verb ser. Cal relacionar les columnes que apareixen en pantalla. A la segona fitxa (001) trobeu un parell d'exercicis de conjugació, dels verbs ser i fer. En aquestes fitxes, a més dels botons vistos a l'apartat
anterior en podeu trobar un de nou El tercer exercici (002)
proposa escriure l'article personal al davant d'uns noms de persona. 9. Per acabar la unitat 1 es proposen dos exercicis de determinants numerals (001). Cadascuna de les nou activitats restants presenta una estructura semblant. |
|
Programació de l'activitat | |
![]() |
|
![]() |
Tot i que l'activitat està pensada bàsicament per a cursos d'ESO, no cal descartar-la per als alumnes de primer de batxillerat com a material de repàs. |
Informació complementària | |
![]() |
Català Llengcat.com Castellà Gramática
i ortografía |
![]() |
|