![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
La gramàtica i les MUD (miniunitats didàctiques) | ||||||||||||||||||||
A l'apartat de les MUD (miniunitats didàctiques) de l'edu365.com podeu trobar tota una sèrie de materials que permeten treballar diferents aspectes gramaticals amb els alumnes, tant en llengua catalana com en castellana. |
||||||||||||||||||||
Desenvolupament de la pràctica | ||||||||||||||||||||
|
1. Des del portal de l'edu365.com accediu a la secció dedicada a l'ESO i escolliu l'apartat de Llengua castellana o el de Llengua catalana.
2. A la part dreta de la pantalla de presentació de l'exercici hi ha cinc botons que ofereixen diferents possibilitats.
En primer lloc, feu clic al botó Eines; s'obre una nova finestra on podeu llegir la part teòrica de l'activitat, molt útil per introduir el tema. Teniu la possibilitat d'imprimir aquesta pantalla (i qualsevol altra de les miniunitats) clicant al botó Imprimeix. 3. Per començar els exercicis en la llengua escollida, Feu clic al botó vermell que apareix a la part inferior de la imatge. 4. Una vegada a la pàgina dels exercicis, accediu a l'inici de l'exercici, en què cal anar
clicant sobre cadascuna de les imatges per veure quin és el complement
directe de cada oració que les acompanya. 5. Escolliu ara el botó Avalua't; accediu a una pantalla en què heu d'identificar el nucli del
CD de les oracions que teniu en pantalla. Una vegada identificat, l'activitat
us tornarà a mostrar l'oració amb el complement substituït
pel pronom corresponent. 6. Premeu ara el botó Pràctica;
apareixen en pantalla
una colla d'oracions. Heu de clicar al punt de l'oració on s'ha
omès el CD. El programa completarà llavors el CD que falta
perquè l'oració sigui correcta.
7. El botó Pregunta permet als alumnes adreçar una qüestió al professor virtual del portal edu365.com. 8. Finalment, el botó Imprimeix envia a la impressora el que hi ha en pantalla. 4. En el cas de l'exercici en llengua catalana,
podeu escoltar un diàleg
en què, entre altres mots, n'apareixen dos de destacats en color
vermell que únicament es diferencien per la pronúncia de
la essa, sorda o sonora. Al final de la locució es presenten les
dues paraules amb la transcripció fonètica del so essa que
contenen; podeu clicar-hi per tornar-les a escoltar. En total
hi ha tres diàlegs. 5. Si escolliu el botó Avalua't de la part inferior de la pantalla, demana que identifiqueu els sons que podeu escoltar pels altaveus i que els classifiqueu a la columna adequada. 6. Si escolliu Practica, accediu a una pantalla on heu de fer clic damunt d'uns dibuixos; en fer-ho, sentireu la paraula referent a la imatge i us apareixerà el tipus de so d'essa que conté el mot.
7. El botó Pregunta permet als alumnes adreçar una qüestió al professor virtual del portal edu365.com. 8. Finalment, Imprimeix envia a la impressora la pantalla que s'està visualitzant. |
|||||||||||||||||||
Programació de l'activitat | ||||||||||||||||||||
![]() |
|
|||||||||||||||||||
![]() |
Tingueu present que l'activitat en llengua catalana pot ser especialment interessant per a aquells alumnes que tenen problemes a l'hora de distingir entre els dos sons d'essa que presenta la llengua catalana. |
|||||||||||||||||||
Informació complementària | ||||||||||||||||||||
![]() |
Per treballar qüestions d'interferències entre llengua catalana i castellana, disposeu de l'activitat JClic: Interferències castellà-català. |
|||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||