Guia
Mapa
Mòdul 1
Mòdul 2
Mòdul 3
Mòdul 4
Mòdul 5
Mòdul 6
Pràctica 1
Pràctica 2
Pràctica 3
Pràctica 4
Exercici
   
  Sóc com sóc
   

Muds de Mots aplega tot un conjunt d'activitats graduades per a l'ampliació del lèxic destinades a l'alumnat nouvingut, però que poden ser molt interessants per a nens i nenes de cicle superior de primària.

   
Desenvolupament de la pràctica
   
Pràctica

1. Aneu a www.edu365.com / primària / acollida / Muds de Mots i entreu a la Guia d'ús per veure els apartats de què consta cada grup d'exercicis i les funcions dels botons de navegació.
http://www.edu365.com/eso/acollida/mud_mots/index.htm

 
Acollida d'alumnes nouvingutsMuds de Mots Guia d'ús
 


2. Cliqueu a El nom de cada cosa 1 / Sóc com sóc. Hi ha dues possibilitats: fer els exercicis o veure i escoltar les paraules bàsiques de la unitat.

 
 


3. Aquí heu de triar Escolta i aprèn les paraules d'aquesta unitat: s'obrirà, en una finestra, un diccionari amb les paraules bàsiques de la unitat. Cliqueu a sobre de cada paraula per escoltar-la. Si n'escriviu alguna a la capseta, accediu directament al diccionari DIDAC.

Recordeu que, per escoltar fitxers d'àudio, cal tenir instal·lat prèviament algun reproductor de so (Real Player, QuickTime, etc.).

 
Accés al diccionari DIDAC i a l'audició de les paraules de la unitat 
  4. Tanqueu la finestreta i feu els exercicis d'aquesta unitat. Observeu que per a cada apartat hi ha exercicis que suposen diversos graus de dificultat. 
  5. Després d'haver fet alguns dels exercicis, torneu a la pàgina de portada. Visiteu les unitats 1, 2 i 3. Observeu quines poden ser útils per als vostres alumnes o quines donen repostes adients a ritmes d'aprenentatge diversos. 
 
   
  Programació de l'activitat
   
Programació
  • Aquesta activitat podria formar part d'una programació en la qual, prèviament, tot el grup classe identifiqués en veu alta les diferents parts del cos i, posteriorment, per parelles, es duguessin a terme les activitats a l'ordinador. La situació òptima seria aquella en la qual els alumnes poguessin seguir de forma autònoma els exercicis redactats en una fitxa de treball.
    Se suggereix un agrupament per parelles, ja que la presa de decisions sobre les opcions que proposen els exercicis suposa un intercanvi necessari que estimula i enriqueix la comunicació.

    Les activitats es poden fer a l'aula d'informàtica o en una aula que disposi d'algun ordinador.
  • Material: Cal oferir a l'alumnat una fitxa de treball  fitxa  amb les instruccions que ha de seguir. Aquesta pot servir de pauta per elaborar-ne d'altres.
  • Temps: L'activitat prèvia de tot el grup pot suposar una sessió, segons la dinàmica que se segueixi, l'activitat a l'ordinador és d'uns quinze minuts, i l'intercanvi amb el professor/a a partir de la imatge de la fitxa de treball demana un mínim de cinc minuts per parella d'alumnes.
    Ara bé, aquesta temporització és molt relativa i depèn de l'acció docent que el professor/a decideixi portar a terme.
  •    
      Informació complementària
       
    Informació complementària Vegeu materials des dels quals també es poden preparar continguts sobre lèxic referit a les parts del cos en particular i sobre altres camps semàntics.
       
      Català
     

    Pel que fa a material per a l'estudi o l'ampliació del camp lèxic relacionat amb el cos humà, consulteu el GALÍ.
    Per accedir-hi, vegeu: www.edu365.com / ESO / Llengua catalana / GALÍ / Aprenentatge lliure / Qui sóc. Com sóc. Iniciació / El cos.
    És un conjunt de paquets d'activitats Clic que ofereixen la possibilitat d'un aprenentatge guiat o lliure i molt material d'àudio. Tots dos aspectes són molt interessants quan els destinataris són alumnes que tenen poc domini de la llengua catalana.

    La paraula perduda és un joc per a l'ampliació del lèxic i per conèixer el diccionari.
    http://www.grec.net/home/cel/didac/bal/primaria/paraula/fprimaria.htm

       
      Castellà
     

    La pàgina web Alexia conté un petit diccionari il·lustrat, Enciclopedita, on es pot triar una lletra de l'abecedari i aprendre paraules noves amb il·lustracions del significat.
    http://www.inicia.es/de/alexia2000/a

    En alguns moments, pot ser d'utilitat el material elaborat específicament per a l'aprenentatge de la llengua castellana per a alumnes estrangers.
    A Español para extranjeros (Menú / Sección 2 / Mi cuerpo), es presenten tot un seguit d'exercicis amb suport d'àudio al voltant del camp semàntic que us ocupa en aquesta pràctica.
    Si exploreu el material d'aquest portal, també hi trobareu activitats centrades en altres camps semàntics o que desenvolupen continguts gramaticals.
    http://www.carmengp.com/caste/

     
    Amunt
       
       
    XTEC Internet i llengua a secundària