![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ortografia bàsica | |
L'objectiu d'aquesta pràctica és donar a conèixer Ortografia bàsica a cicle inicial: un lloc web en què es presenten, de manera visual i amigable, una colla de normes ortogràfiques bàsiques per a l'aprenentatge de l'escriptura. Tot i que el material que s'hi pot trobar està adreçat, bàsicament, a alumnes de cicle inicial d'ensenyament primari, pot ser perfectament vàlid, també, per als alumnes nouvinguts o d'incorporació tardana. |
|
Desenvolupament de la pràctica | |
![]() |
1. Aneu a www.edu365.com / primària / Ortografia bàsica a cicle inicial. Una vegada estigueu a la pàgina principal, feu clic a Alumnes. http://www.xtec.cat/aulanet/ud/catala/ortografia/ortografia.html 2. A la pàgina que teniu en pantalla, heu d'escollir un dels sis temes que es proposen. En el vostre cas, opteu pels Plurals. 3. En fer clic al primer apartat, Plurals, us apareixen un parell de pantalles amb explicacions teòriques del tema escollit. 4. Seguidament, feu clic a la part dreta de la pantalla, on diu Ara prova-ho tu, per arribar a l'apartat pràctic, en què heu d'escriure els plurals dels mots presentats. Una vegada escrits els noms, heu de fer clic a les fletxes per comprovar si ho heu fet correctament.
Tal com podeu comprovar, hi ha quatre pàgines d'aquest tipus que podeu anar fent consecutivament. |
5. Ara podeu practicar a altres apartats amb continguts
d'ortografia diferents. |
|
|
|
Teniu la possibilitat d'imprimir el que hi ha a la pantalla, tant si les caselles són plenes com buides. Així, podeu resoldre l'avaluació a mà o podeu demanar a l'alumne/a que, una vegada omplerts tots els buits, ho imprimeixi i us doni el resultat. |
|
Programació de l'activitat | |
![]() |
|
Informació complementària | |
![]() |
Podeu trobar més recursos per treballar l'ortografia en tots els nivells a les pàgines que s'esmenten a continuació: Paraules
i Lletra
per lletra són dos grups d'activitats adreçades
a cicle inicial de primària. Al primer, Paraules, s'ha de relacionar
la paraula amb la imatge. El segon, Lletra per lletra, consisteix a compondre
paraules a partir de les lletres que les formen. |
![]() |
|