Guia
Mapa
Mòdul 1
Mòdul 2
Mòdul 3
Mòdul 4
Mòdul 5
Mòdul 6
Pràctica 1
Pràctica 2
Pràctica 3
Pràctica 4
Exercici
   
  Ortografia bàsica
   

L'objectiu d'aquesta pràctica és donar a conèixer Ortografia bàsica a cicle inicial: un lloc web en què es presenten, de manera visual i amigable, una colla de normes ortogràfiques bàsiques per a l'aprenentatge de l'escriptura. Tot i que el material que s'hi pot trobar està adreçat, bàsicament, a alumnes de cicle inicial d'ensenyament primari, pot ser perfectament vàlid, també, per als alumnes nouvinguts o d'incorporació tardana.

   
Desenvolupament de la pràctica
   
Pràctica

1. Aneu a www.edu365.com / primària / Ortografia bàsica a cicle inicial. Una vegada estigueu a la pàgina principal, feu clic a Alumnes. http://www.xtec.cat/aulanet/ud/catala/ortografia/ortografia.html

Ortografia bàsica a cicle inicial

2. A la pàgina que teniu en pantalla, heu d'escollir un dels sis temes que es proposen. En el vostre cas, opteu pels Plurals.

Plurals

3. En fer clic al primer apartat, Plurals, us apareixen un parell de pantalles amb explicacions teòriques del tema escollit.

Plurals

4. Seguidament, feu clic a la part dreta de la pantalla, on diu Ara prova-ho tu, per arribar a l'apartat pràctic, en què heu d'escriure els plurals dels mots presentats. Una vegada escrits els noms, heu de fer clic a les fletxes per comprovar si ho heu fet correctament.

Ara prova-ho tu

Tal com podeu comprovar, hi ha quatre pàgines d'aquest tipus que podeu anar fent consecutivament.

Exercici

 

5. Ara podeu practicar a altres apartats amb continguts d'ortografia diferents.

6. A l'esquerra, observeu el botó Mapa, que porta al mapa del lloc web i des del qual també podeu accedir a qualsevol dels apartats, tant pel que fa a la part teòrica com a la pràctica.

Aquesta pantalla té dues parts ben diferenciades: la superior, adreçada als alumnes (és la part que ja heu vist) i la inferior, adreçada als mestres, que està formada per la Guia i l'Avaluació
.

 


7. Si feu clic a la Guia, arribareu a l'apartat d'objectius i continguts i als aspectes didàctics i d'organització, per a l'alumnat i per al professorat.

8. Si cliqueu a Avaluació, entrareu a l'apartat en què els alumnes podran comprovar el seu grau de coneixement dels continguts practicats.

 
Teniu la possibilitat d'imprimir el que hi ha a la pantalla, tant si les caselles són plenes com buides. Així, podeu resoldre l'avaluació a mà o podeu demanar a l'alumne/a que, una vegada omplerts tots els buits, ho imprimeixi i us doni el resultat.
   
  Programació de l'activitat
   
Programació
  • Metodologia. Tot i que l'activitat està concebuda per a alumnes de cicle inicial d'ensenyament primari, pot ser adequada per a alumnat nouvingut o d'incorporació tardana d'altres cicles. S'ha de fer de forma individual a l'aula d'informàtica o en una aula que disposi d'ordinadors. Abans de començar, cal una explicació prèvia per part del professorat.
  • Temporització. Si prèviament els continguts d'ortografia s'han presentat a l'aula, es pot dedicar una sessió al treball d'ordinador.
  • Recursos. Ordinadors amb connexió a Internet i amb accés a impressora.
   
  Informació complementària
   
Informació complementària

Podeu trobar més recursos per treballar l'ortografia en tots els nivells a les pàgines que s'esmenten a continuació:

Paraules i Lletra per lletra són dos grups d'activitats adreçades a cicle inicial de primària. Al primer, Paraules, s'ha de relacionar la paraula amb la imatge. El segon, Lletra per lletra, consisteix a compondre paraules a partir de les lletres que les formen.
http://www.edu365.com/infantil/llegir/lletra.swf
http://www.edu365.com/infantil/llegir/paraules.swf

 
Amunt
   
   
XTEC Internet i llengua a secundària