|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Pràctica |
![]() |
Exercici
|
||||||||||||||
![]()
|
A manera d'introducció
Bernie Dodge, San Diego (Califòrnia) Una WebQuest és una activitat de recerca en la qual
gairebé tota la informació utilitzada pels alumnes s'extreu de la xarxa. Tom March, Austràlia Jarvas N. Barato, Sao Paulo (Brasil) La WebQuest és un model extremadament
simple i ric per dimensionar els usos educatius de la web com a fonament
de l´aprenentatge cooperatiu i dels processos de recerca en la construcció
del coneixement. http://webquest.futuro.usp.br/index.html Jordi Adell, Castelló Les WebQuests són una estratègia didàctica en la qual els
alumnes (des de primària fins a la universitat) són els que realment construeixen
el coneixement que després aprendran. Carme Barba, Terrassa Com més s'aprofundeix en el coneixement de les WebQuests, més es descobreix que la seva senzillesa aparent i la seva estructuració tan ben planificada no us ha de fer creure que desenvolupar una WQ és una tasca fàcil. I no ho és perquè una WQ autèntica ha de complir uns requisits imprescindibles.Ara en voldria destacar dos: per una banda, és fonamental que una activitat WQ treballi habilitats de pensament que contribueixin a desenvolupar diferents capacitats i que els alumnes hagin de transformar el coneixement adquirit. Per una altra banda, el treball o el producte elaborat pels alumnes s'ha de transmetre, s'ha compartir a fi que sigui útil per algú altre i, així, esdevingui un recurs per a la construcció de coneixements nous. Les WQ donen la base, l'estructura on construir bones activitats educatives. Sebastià Capella, Barcelona |
I els mestres què
en pensen?
"La proposta de la WebQuest és una idea que ens ha fascinat tant, que ja desitgem començar." "Les WebQuests són la resposta a les idees que jo suposava que seria la manera més realista d'utilitzar Internet en l'educació." "Capítol apart mereixen les WebQuests. (...) Són una pràctica pedagògica basada en el constructivisme sobre qualsevol matèria que hi hagi a Internet." "La WebQuest m'ha semblat una estratègia fabulosa per utilitzar-la a les aules amb alumnes de 3r i 4t d'ESO. Crec que, en aquests cursos on ens trobem amb un gran nombre d'alumnes amb molt poca motivació i que res els interessa, seria de gran utilitat utilitzar aquesta eina." "La WebQuest és una estratègia extraordinàriament positiva, ja que té una aplicació clara i uns objectius molt concrets per als alumnes, i també professorat, que vulguin desenvolupar el seu treball a través d'aquesta eina didàctica tan potent. Penso que, a través d'aquests tipus d'eines, es pot introduir l'alumne/a en una metodologia que aconsegueixi, per una banda, l'ús de les TIC i, per l'altra, potenciar l'aprenentatge." "A través de la WebQuest, l'alumne/a rep la informació, se n'apropia i la transforma. Això, evidentment, conduirà a una major productivitat dels alumnes, ja que el projecte el sentiran com seu." "Com és que no coneixia això abans? Qualsevol tema, guiat per tu i amb la llibertat de l'alumne/a i segons les seves necessitats. Magnífic!" "Amb una WebQuest, el treball queda organitzat de tal manera que els alumnes, dividits en grups, troben el treball distribuït en funcions: cada u la seva. D'aquesta forma, s'agilita la manera de treballar, s'impulsa la col·laboració en equip i s'ofereixen responsabilitats a l'alumne/a." "Amb les WebQuests, he pogut veure una implantació 'fàcil' de les noves tecnologies, per part dels professors, i una tasca completa i fantàstica per a l'alumne/a, on no només treballa i aprèn, sinó que, a més, es diverteix, tal com nosaltres ens hem divertit durant el taller." En aquest curs, vosaltres també coneixereu a fons aquesta estratègia, aprendreu a reconèixer les bones WebQuests que hi ha a Internet, les aplicareu i crearem les vostres pròpies WebQuests. |
|
![]() |
|