DEP1: Estratègies TIC per a l'educació primària

Mòdul 5: Diferents tipologies de textos

Pràctica 1

Justificació de l'ús de les TIC en el treball de diferents tipologies de textos

Tipus d'activitats

Primer de tot ens caldria diferenciar dos grans tipus d’activitats que podem fer utilitzant l’ordinador:

Evidentment, hi podríem afegir les activitats guiades (tipus WebQuest i caceres del tresor) que serien un entremig.

Entenem per activitats obertes aquelles activitats de creació on qui les fa decideix el que vol fer i ho fa. És aconsellable fer-les en parelles o en grup facilitant, d’aquesta manera, compartir els coneixements i el treball en equip. Seria una activitat oberta fer un un diari de classe, per exemple.

Les activitats tancades serien aquelles activitats que trobem ja elaborades, que requereixen una resposta única per part de qui les fa i que se n’obté una resposta immediata. Els alumnes les poden fer sols. En aquest grup hi entrarien, entre d’altres, les activitats JClic.

Quan parlem de treball de textos a l’aula, cal tenir en compte les activitats d’anàlisi i les de producció, a l’hora de programar.

Avantatges de l'ús de les TIC

Pel que fa a les activitats obertes:

En les activitats tancades podem citar:

Proposta pràctica

Classifica les activitats que fan els teus alumnes a l’aula utilitzant les TIC segons siguin obertes o tancades. Reflexiona sobre quin tipus d’activitat et sembla més completa i justifica-ho. Utilitza aquesta fitxa .