![]() |
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Bloc |
Activitats
|
|||||||||||||||
ESTRATÈGIES COMUNICATIVES DELS MITJANS DE COMUNICACIÓ | |
Aquest mòdul se centra en la
comunicació impresa,
audiovisual i digital dels mitjans, les seves transparències i
perversions. Es veurà com es fabrica una notícia, el procés
de realització que
cal fer i els recursos tècnics i humans que necessita. També es veurà com
es converteix la realitat en un producte mediàtic, rendible i
sempre espectacular. S'analitzarà què és la
representació en
el llenguatge dels mitjans, com exerceixen una gran influència els tòpics,
estereotips i models socials i culturals que estableixen els mitjans,
començant
per la televisió i reproduïts en la resta. Finalment s'intentarà dir per què no
existeix l'objectivitat informativa, i també comprovar que la informació és
bàsicament entreteniment. |
|
Objectius | |
|
|
|
|
Continguts | |
|
|
Bibliografia | |
SHOHAT, E; STAM, R. (2002): Multiculturalismo, cine y medios de comunicación. Paidós Comunicación, Barcelona. Els autors llancen una ferma sospita sobre el discurs eurocèntric que embolica múltiples tòpics i estereotips, des de la representació de les minories ètniques fins a la visió de la història d'Occident. Rastregen i analitzen amb detall com els mitjans acostumen a pensar des de la superioritat de l'home blanc europeu, establint un discurs esbiaixat i uniforme. Aquesta obra planteja una nova visió del multiculturalisme, revisant els productes mediàtics, els seus gèneres, formats i programes. |
|
![]() |
|