![]() |
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Bloc |
Activitats
|
|||||||||||||||
ASPECTES BÀSICS DELS MITJANS DE COMUNICACIÓ | |
Els anomenats mitjans de comunicació (MC) conformen l'entorn cultural en el qual les persones pensen, viuen i conviuen. Aquest mòdul pretén fer un aterratge sobre els seus principals ítems: què són els mitjans, una breu història dels mateixos, les tendències, la importància de la Xarxa i els seus aspectes didàctics. Els MC són entramats multimediàtics complexos i potents que, sostinguts per poderosos interessos empresarials, produeixen constantment continguts i els difonen. És cert que existeixen altres mitjans alternatius, especialment a la Xarxa, i també a la ràdio, la premsa, algunes televisions locals, dels quals anirem parlant en aquest curs. Tots ells són unes eines excel·lents a l'abast per comunicar-se i expressar-se. Unes eines que poden ajudar a conèixer i comprendre el món actual, i també el passat, en totes les seves dimensions. Conscients de la importància que poden arribar a tenir, i de fet tenen, en la vida quotidiana, aquest primer mòdul comença, doncs, treballant els seus trets fonamentals: el que els caracteritza, diferencia i cap on sembla que evolucionen tecnològicament i comunicativa. |
|
Objectius | |
|
|
Continguts | |
|
|
Bibliografia | |
BUCKINGHAM,D. (2002): Crecer en
la era de los medios electrónicos. Morata.
Madrid. Es tracta d'un manual per treballar sobre els MCM. Recull les s dimensions bàsiques d'anàlisi d'aquest fenomen. Amb una visió distant i crítica, l'autor exposa quins són els paràmetres que enquadren la gestació, producció, distribució i exhibició dels diferents mitjans. L'experiència britànica, que conforma un dels tres puntals mundials en l'educació per als mitjans, queda força ben exposada en aquesta obra. |
|
![]() |
|