A continuació, a l'apartat Preguntes, hi trobareu vuit qüestions sobre els diversos tipus de substàncies químiques, l'estructura i les propietats.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Classificar la matèria |
|||
Una cacera del tresor de química | |||
|
|||
Una cacera del tresor és una activitat que es presenta com una pàgina web d'estructura molt senzilla en la qual es plantegen unes quantes preguntes i es proporciona una llista de direccions de pàgines web de les quals es pot extreure les respostes. Algunes caceres inclouen una gran pregunta al final, que requereix que els alumnes integrin els coneixements adquirits durant la recerca.
Faciliten la integració de les TIC i l'ús d'Internet com a font d'informació en el currículum escolar i es poden plantejar com a activitats individuals o col·lectives. Com en el cas de les webquests, a Internet hi ha dues eines que faciliten la confecció de caceres del tresor: les plantilles i els generadors. |
|||
La cacera que treballareu en aquesta pràctica es titula Classificar la matèria i
la trobareu a l'adreça: L'autora és Carmen Fernández, professora de l'IES Salvador Dalí del Prat de Llobregat. Classificar la matèria forma part dels materials que va elaborar el curs 2004-2005 durant la seva llicència d'estudis. |
|||
Desenvolupament de la pràctica | |||
![]() |
1) Accés a la cacera Podeu accedir a la cacera directament a través de la pàgina personal de Carmen Fernández: També podeu fer-ho des de la pàgina de la Comunitat Catalana de Webquests: |
||
![]() |
2) Primer contacte amb la cacera | ||
![]() |
|||
Portada de la cacera del tresor Classificar la matèria
|
|||
Des del menú superior es pot navegar pels diferents apartats del full de treball: Introducció, Preguntes, Recursos i La gran pregunta. Des del mateix menú també teniu accés als criteris d' Avaluació i a l'apartat Crèdits amb enllaços a pàgines d'Internet amb informació d'interès sobre caceres, substànciès químiques, polímers i estructures moleculars que han servit a l'autora per confeccionar l'activitat. | |||
![]() |
3) Classificar la matèria pas a pas | ||
A la Introducció podeu trobar la imatge de sis productes i l'objectiu de l'activitat. | |||
A continuació, a l'apartat Preguntes, hi trobareu vuit qüestions sobre els diversos tipus de substàncies químiques, l'estructura i les propietats. |
|||
Des de l'apartat Recursos podreu accedir a dues pàgines web elaborades per la mateixa autora: | |||
|
|||
|
|||
Visiteu les dues pàgines i cerqueu la resposta a les preguntes formulades. | |||
Per acabar, La gran pregunta, que en aquesta ocasió té dues parts. L'assimilació de la informació de les dues pàgines de recursos i alguna cerca més a alguna enciclopèdia us donaran les respostes completes. | |||
Programació de l'activitat | |||
![]() |
Requeriments
de maquinari i de programari Metodologia Material per
a l'alumnat Avaluació Temporització |
||
Informació complementària | |||
![]() |
Si us interessa el tema de les caceres del tresor, podeu trobar més informació a les pàgines i portals següents:
|
||
![]() |
|||