Guia
Mapa
Mòdul 1
Mòdul 2
Mòdul 3
Mòdul 4
Mòdul 5
Mòdul 6
Pràctica 1
Pràctica 2
Pràctica 3
Pràctica 4
Exercici
   
  Hipercuentos. Cuentos Locos
   
Cuentos interactivos és el títol d’una pàgina que conté dues propostes d'activitats similars
i a la vegada diferents: Cuentos Locos i Hipercuentos. Totes dues permeten crear amb els
vostres alumnes contes absolutament originals i imaginatius. S'organitzen a partir de centres d’interès molt adients per als nens i nenes de primària.
   
Desenvolupament de la pràctica
   
Pràctica

1. Aneu a Cuentos Interactivos i cliqueu a Hipercuentos.
http://www.memcat.org/infantil/interact/index.html

 
Cuentos Interactivos
   
  2. Apareixen en pantalla tres contes que tenen la mateixa estructura.
Cliqueu sobre La escuela cosmopolita.
Veureu que es dóna l’esquelet del conte i s’ha d’anar completant amb paraules o frases de creació pròpia, sempre seguint les indicacions.
 
Hipercuentos
   
  3. Es pot aprofundir més en aquesta activitat depenent de la seva conveniència.
S'hi tracten temes de molta actualitat sobre els quals es pot buscar informació a la xarxa per poder aportar dades més reals.
  4. Per passar de pantalla, heu de clicar a sigue.
  5. Quan arribeu a l’última pantalla, podeu veure el conte sencer clicant a ver cuento.
   
  6. Obriu la pantalla d'Ayuda: ofereix indicacions i exemples molt interessants sobre diferents tipologies textuals.
 
Ayuda Hipercuentos
   
  7. A Instrucciones, explica alguns aspectes que cal tenir en compte i també què s’ha de fer per imprimir el conte.
  8. Ara torneu a la pàgina inicial i entreu a Cuentos Locos. Escolliu un conte, per exemple, Aliens.
 
Cuentos Locos
   
  9. Seguiu les instruccions i ompliu el formulari.
Per poder veure el conte sencer, cliqueu a ver cuento.
   
  10. S'aconsella que els alumnes no utilitzin regularment la pantalla d'Ayuda dels Cuentos Locos. Malgrat tot, allà hi ha definicions i exemples sobre les categories gramaticals (nom, verb, adjectiu, etc.) que, en alguns moments, els pot ser d'utilitat.
   
  11. Des de la pàgina principal, a Enlaces, també podeu accedir a altres pàgines web on expliquen més maneres d'escriure contes.
   
  Programació de l'activitat
   
Programació
  • Metodologia. Aquest material es pot fer servir a qualsevol dels cicles de primària. El treball es pot organitzar de moltes maneres: es pot treballar individualment, per parelles, per grups o, fins i tot, amb tot el grup classe. Possiblement la forma més enriquidora de portar a terme l’activitat sigui per grups. Els resultats són molt engrescadors i divertits, i permeten fer posades en comú força atractives.
  • Temporització. Es pot invertir més o menys temps en aquesta activitat depenent del profit que se li vulgui treure.
  • Recursos. Es treballarà a l’aula d’informàtica i es comptarà amb el suport d’una fitxa de treball.
  • Material adjunt. L'alumnat pot treballar aquesta fitxa de treball fitxa.
   
  Informació complementària
   
Català
 

Hipercontes i Contes Bojos són la versió catalana d'Hipercuentos i Cuentos Locos. http://www.memcat.org/infantil.htm

   
  Castellà
 

A algunes pàgines de Pequenet i d'El Cuentacuentos, podeu trobar contes tradicionals, els de sempre.
http://www.pequenet.com/cuentos/hor.asp?tipo=66
http://personales.mundivia.es//llera/cuentos/cuentos.htm

També a Leyendas Españolas trobareu contes, llegendes antigues i modernes, classificades segons el seu origen i per comunitats autònomes.
http://www.hadaluna.com/indices/mithespaindex.htm

   
 
Amunt
   
   
XTEC Internet i llengua a secundària