![]() |
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Pràctica |
![]() |
Exercicis
|
||||||||||||||
Els objectius d'aquesta pràctica són, en primer lloc, definir qui és el mestre/a responsable de l'avaluació de cadascuna de les ofertes elaborades i posteriorment efectuar la càrrega automàtica i l'assignació manual del currículum als expedients dels alumnes. |
|
![]() |
|
Desenvolupament de la pràctica | |
1. Assignar els mestres responsables de cada àrea | |
De la mateixa manera que ho heu fet a la pràctica 5 del mòdul 2, establiu els mestres responsables de cada oferta de la següent manera: |
|
![]() |
|
2. Càrrega automàtica | |
El currículum és el conjunt d'ofertes que el centre posa a disposició dels alumnes d'un grup classe. A primària, la major part del currículum el cursaran tots els alumnes d'un grup classe. Cal tenir en compte que un centre pot fer més d'una oferta en els ensenyaments de llengua estrangera, en els de religió i en altres àrees si s'han d'utilitzar recursos com els agrupaments flexibles. En aquests casos, els alumnes i les seves famílies poden triar (o trien els mestres) quina és l'oferta que cursarà un alumne/a concret. És a dir, es fixa l'expedient per a aquell alumne/a. El conjunt d'ofertes que cursa un alumne/a és l'expedient. |
|
![]() |
![]()
En aquest procés, a tots els alumnes dels grups de primer els hauran estat assignades totes les ofertes que no requereixen assignació. L'oferta de religió, l'àrea global, l'àrea i les UP que conté, malgrat que es tracti d'una àrea que requereix assignació, hauran estat assignades únicament a aquells alumnes que en la seva fitxa (mòdul Alumnes, carpeta Expedient de la finestra Alumnes) tenien establert que feien l'opció de religió. Aquesta assignació la podeu comprovar accedint al menú Fitxers/Sol·licituds i assignació. Els alumnes que han fet l'opció de religió estan identificats amb un color diferent a la graella, i a més, tant a l'àrea global (groga) com a l'àrea (blava) i a les UP (blanques) podeu observar una A que indica que els ha estat assignada aquesta oferta de manera Automàtica. La primera franja d'aquesta pantalla conté dos botons i una casella que en activar-los o desactivar-los premeten visualitzar o amagar diferent informació:
Per visualitzar només els alumnes d'un grup classe determinat cal seleccionar-lo al desplegable Nivell i marcar la casella Del grup. D'aquesta manera s'amaguen els altres alumnes del nivell que no pertanyen al grup seleccionat.
Activant o desactivant les tres primeres caselles d'aquesta barra es mostren o no les diferents ofertes: Àrea global, Àrea o UP. Marcant la casella Alfabètic es mostren tots els alumnes, siguin del grup que siguin, ordenats alfabèticament. Per contra, si es desmarca aquesta casella, es mostren els alumnes ordenats pel grup al qual pertanyen.
En el cas d'alumnes de cicle mitjà i/o superior, s'assignaria d'igual manera la llengua estrangera, sempre segons la definició d'Expedient a la fitxa de l'alumne/a. |
3. Assignació manual | |
![]() |
![]()
![]()
|
![]() |
|