![]() |
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Pràctica |
![]() |
Exercicis
|
||||||||||||||
L'objectiu d'aquesta pràctica és definir qui és el mestre/a responsable de l'avaluació de cadascuna de les ofertes elaborades i crear els expedients dels alumnes, és a dir, fer la càrrega automàtica del currículum elaborat. |
|
![]() |
|
Desenvolupament de la pràctica | |
1. Assignar els mestres responsables de cada àrea. |
|
El tutor/a d'un grup classe és el responsable de l'oferta Final del grup corresponent. Això, evidentment, no significa que aquest mestre/a sigui qui imparteixi totes les àrees al seu grup classe: cal comptar amb la intervenció dels diferents especialistes (música, anglès, educació física) com a mínim en el cas de primària. Cal, doncs, que assigneu els mestres (tutors i especialistes) des d'aquesta pantalla. |
|
![]() |
Per assignar el tutor responsable de l'oferta Final (verda) del grup de P3 A:
Per assignar altres mestres a les seves àrees corresponents:
![]()
Un cop hagueu assignat el mestre/a corresponent a les àrees necessàries, fareu l'assignació de mestre/a a cadascuna de les unitats de programació. Per fer-ho, situeu el cursor a l'encapçalament de la columna Professor. Quan el ratolí prengui la forma de fletxa
negra cap avall Un missatge us preguntarà si realment voleu fer l'assignació de mestres. Cliqueu a Sí. Observeu que el programa ha assignat com a mestre/a responsable de les unitats de programació de cada àrea el mestre/a tutor (responsable de l'oferta Final) sempre que no hàgiu especificat a l'àrea corresponent cap altre mestre/a. Repetiu el procés amb el currículum de P3 B, on assignareu a l'oferta final en Jaume Vilaseca i a religió la Sílvia Pons. |
2. Càrrega automàtica | |
El Currículum és el conjunt d'ofertes que el centre posa a disposició dels alumnes d'un grup classe. A primària la major part del currículum el cursaran tots els alumnes d'un grup classe. Cal tenir en compte que un centre pot fer més d'una oferta en els ensenyaments de llengua estrangera, en els de religió i en altres àrees si és el cas d'utilitzar recursos com els agrupaments flexibles. En aquests casos, els alumnes i les seves famílies poden triar (o trien els mestres) quina és l'oferta que cursarà un alumne/a concret. És a dir, es fixa l'expedient per a aquell alumne/a. El conjunt d'ofertes que cursa un alumne/a és l'expedient. En aquesta pràctica veureu com es fa l'assignació de currículum als alumnes, tant en el cas d'assignació automàtica com manual. |
|
![]() |
En aquest procés, a tots els alumnes del grup de P3 A els hauran estat assignades totes les ofertes. L'oferta de religió haurà estat assignada únicament a aquells alumnes que en la seva fitxa (mòdul Alumnes, carpeta Expedient de la finestra Alumnes) tenien establert que feien l'opció de religió. Aquesta assignació la podeu comprovar accedint al menú Fitxers/Sol·licituds i assignació. Els alumnes que han fet l'opció de religió estan identificats amb un color diferent a la graella i, a més, tant a l'àrea global (groga), com a l'àrea (blava) i a les UP (blanques), hi podeu observar una A que indica que els ha estat assignada aquesta oferta de manera Automàtica.
|
![]() |
Alerta, però, amb l'opció de religió que activeu a les fitxes dels alumnes. El programa assigna l'oferta de religió a tots els alumnes que tinguin activada alguna religió, ja sigui la catòlica com qualsevol altra. Per tant, cal tenir present que l'opció de religió que activeu a la fitxa de l'alumne/a no és la que la família sol·licita, sinó la que l'alumne/a cursa. |
![]() |
|
|
|