![]() |
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Pràctica |
![]() |
Exercicis
|
||||||||||||||
L'objectiu d'aquesta pràctica és analitzar i estructurar el currículum obtingut a través de la importació de la versió 4.2d. |
||
![]() |
||
El conjunt de totes les unitats de programació (UP) de les diferents àrees que els alumnes d'un determinat grup classe poden cursar en el transcurs del cicle corresponent s'anomena Oferta. Cada oferta té una estructura d'arbre: l'oferta més genèrica és la Final, que s'identifica pel color verd. Aquesta es divideix en les diferents Àrees globals, de color groc; cadascuna de les àrees globals pot contenir una o més Àrees, de color blau, i per últim, cada àrea pot estar dividida en diverses UP, de color blanc. El procés d'importació realitzat a la pràctica anterior ha traspassat al mòdul corresponent (Infantil o Primària) l'Avaluació final (verda), les Àrees globals (grogues), les Àrees (blaves) i les Unitats de programació (blanques), així com els llistats de frases que en aquests mòduls s'anomenen Bancs d'observacions. Per utilitzar adequadament aquests nous mòduls s'han de fer, encara, algunes altres accions. |
||
La finestra Currículum | ||
Capçalera | ||
|
||
Any: |
Indica l'any escolar. Per defecte mostra el curs actual. |
|
Curs: |
Selecciona el grup classe amb el qual s'està treballant. Si es deixa en blanc, mostra totes les ofertes de l'etapa educativa. |
|
Professor:
|
Selecciona el professor/a; llavors només mostra les ofertes que aquest imparteix. Si es deixa en blanc, mostra totes les ofertes del grup classe. |
|
Plantilles: |
Si es marca aquesta opció, el model es guardarà com a plantilla que podrà ser utilitzada per fer les ofertes d'altres grups. |
|
Només les oficials: |
Activant aquesta opció només es visualitzen les ofertes que tenen caràcter oficial. |
|
Avaluació: |
Si es mostra l'opció Totes, es presenta l'oferta de totes les avaluacions definides. Si se selecciona una avaluació, només es mostra allò que cal avaluar en aquella avaluació en concret. |
|
Cicle: |
Permet veure les ofertes per al grup classe determinat que es cursaran al llarg de tot el cicle. |
|
|
||
Carpeta Graella |
||
A més de les dades de capçalera, aquesta pantalla presenta un seguit de carpetes que mostren o amaguen informació sobre l'oferta segons si les diferents opcions estan activades o no. |
||
Globals: |
Seleccionant només aquesta opció es mostra l'oferta Final (verda) i les Àrees globals (grogues). |
|
Àrees: |
Mostra les Àrees (blaves). | |
UP: |
Mostra les Unitats de
programació (blanques).
|
|
|
||
Ordre |
||
Currículum: |
Es presenten les ofertes segons l'ordre indicat al currículum. |
|
Franges: |
Es presenten les ofertes agrupades per franges horàries. |
|
Aval.:
|
Es presenten les ofertes agrupades per avaluacions. |
|
Hi ha tres columnes que es mostren sempre: Global, Àrea i Ordre. A més, segons l'opció activada, es mostra el següent: |
||
Bàsiques: |
Mostra UP, Descripció i Requereix assignació. |
|
Altres: |
Mostra Observacions genèriques, Observacions específiques, Disquet i Data. |
|
Aval.: |
Mostra les columnes de cada avaluació definida. | |
|
||
|
||
Modificar l'oferta | ||
1- Esborrar una oferta | ||
![]() |
|
|
![]() |
D'aquesta manera es poden esborrar tant unitats de programació com àrees i globals. Cal tenir en compte, però, que si el que s'esborra és una àrea, per exemple, les seves unitats de programació quedaran orfes, és a dir, hauran perdut la seva oferta de rang superior i llavors s'inclouran a l'àrea que hi hagi davant de la graella d'oferta, la qual cosa distorsiona els resultats de l'avaluació. | |
2- Preparar les unitats de programació per avaluar per objectius | ||
Els informes per objectius (creuetes) utilitzen les descripcions de les unitats de programació com a objectius, els quals s'avaluen amb els literals A, B, C, D... definits a les taules de valors. Per aquest motiu, cal modificar les descripcions de les UP per adequar-les a aquest tipus d'informe. |
||
![]() |
|
|
![]() |
Cal tenir en compte que en avaluar per objectius, a l'informe hi ha un llistat d'objectius, tants com UP, avaluats amb una creueta en una casella o altra segons si la valoració és A, B, C... Per aquest motiu, per fer aquest tipus d'avaluació és necessari definir moltes unitats de programació. |
|
![]() |