![]() |
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Pràctica |
![]() |
Exercicis
|
||||||||||||||
Sovint, les escoles porten a terme diverses estratègies per millorar l'atenció de l'alumnat com ara desdoblaments del grup classe, agrupaments flexibles... Aquests recursos impliquen, de vegades, que diversos mestres siguin responsables de l'avaluació de diferents alumnes d'un mateix grup. Aquests nous mòduls de primària i infantil poden resoldre aquesta situació quan s'ha de fer l'avaluació de l'alumnat. |
|
![]() |
|
Desenvolupament de la pràctica | |
L'escola DEMO té dos grups de primer de primària. A les sessions de les àrees instrumentals aquests dos grups es converteixen en tres d'acord amb els criteris establerts al centre. Per tant, a l'hora d'avaluar els alumnes de primer, tres mestres són responsables de l'avaluació de la llengua catalana i les matemàtiques. Cadascun ha de fer l'avaluació d'un grup d'alumnes, alguns del grup classe 1r A i altres de 1r B. Per poder portar a terme l'avaluació amb aquestes condicions, cal crear tres ofertes de llengua catalana i tres més de matemàtiques, cadascuna amb un mestre/a responsable. |
|
1- Crear tres ofertes de llengua catalana a primer | |
En primer lloc, observeu que hi ha una oferta de llengua catalana i literatura que heu capturat des de les plantilles de sistema a la pràctica 5 del mòdul 1. Modifiqueu els codis d'aquesta àrea i de les seves UP per distingir-les de les altres ofertes de llengua catalana i literatura que creareu després. |
|
|
|
![]() |
La columna UP només admet vuit caràcters; per aquest motiu, en algunes UP cal esborrar alguna lletra per poder posar-hi el guió baix i el número. Per exemple, COMPREN s'ha de transformar en COMPRE_1.
Així tindreu per a primer una àrea global de llengües i tres àrees de llengua catalana, cadascuna amb les seves UP corresponents. Les UP de cada àrea poden ser iguals o diferents, segons els criteris d'agrupament de l'escola.
|
|
|
2- Els atributs Franja i Requereix assignació | |
És obvi que perquè aquest recurs funcioni, els alumnes de primer han de fer les sessions de llengua catalana de manera simultània i que cada alumne/a d'un grup ha d'estar assignat a una de les tres ofertes creades. Aquests aspectes es defineixen a les columnes Franja i Req. ass. El camp Req. ass. permet establir que els alumnes dels grups a què està vinculada una oferta poden cursar-la o no, de manera que es pugui assignar cada alumne/a a una de les tres ofertes. |
|
![]() |
El camp Franja permet nomenar una franja horària per desenvolupar aquesta oferta, de manera que si les tres àrees de llengua catalana i les UP contenen la mateixa franja, es faran simultàniament.
Amb aquests processos acabeu de definir que les tres àrees de llengua catalana es duran a terme simultàniament i que els alumnes de 1r A podran cursar una de les tres ofertes segons s'assigni manualment (el procés d'assignació es veurà més endavant).
|
![]() |
|