Enrera
Mòdul 3
Avaluació d'infantil i primària amb el WinPri
  Pràctica
2
3
4
5
   
Exercicis
Exercicis
 

Sovint, les escoles porten a terme diverses estratègies per millorar l'atenció de l'alumnat com ara desdoblaments del grup classe, agrupaments flexibles... Aquests recursos impliquen, de vegades, que diversos mestres siguin responsables de l'avaluació de diferents alumnes d'un mateix grup.

Aquests nous mòduls de primària i infantil poden resoldre aquesta situació quan s'ha de fer l'avaluació de l'alumnat.

   
 
   
Desenvolupament de la pràctica
   

L'escola DEMO té dos grups de primer de primària. A les sessions de les àrees instrumentals aquests dos grups es converteixen en tres d'acord amb els criteris establerts al centre.

Per tant, a l'hora d'avaluar els alumnes de primer, tres mestres són responsables de l'avaluació de la llengua catalana i les matemàtiques. Cadascun ha de fer l'avaluació d'un grup d'alumnes, alguns del grup classe 1r A i altres de 1r B.

Per poder portar a terme l'avaluació amb aquestes condicions, cal crear tres ofertes de llengua catalana i tres més de matemàtiques, cadascuna amb un mestre/a responsable.

   
  1- Crear tres ofertes de llengua catalana a primer
 

En primer lloc, observeu que hi ha una oferta de llengua catalana i literatura que heu capturat des de les plantilles de sistema a la pràctica 5 del mòdul 1.

Modifiqueu els codis d'aquesta àrea i de les seves UP per distingir-les de les altres ofertes de llengua catalana i literatura que creareu després.

 

 

Pràctica
  • Entreu al mòdul Primària i accediu al menú Fitxers/Currículum.
  • Seleccioneu el grup de 1r A en el desplegable de Grup.
  • Modifiqueu el Segon codi de l'àrea de llengua catalana (blava) per diferenciar-la de les altres dues àrees que cal crear. Poseu, per exemple, CAT_1.
  • De la mateixa manera, modifiqueu el Segon codi de totes les unitats de programació i també el Tercer codi de cadascuna de les unitats.

La columna UP només admet vuit caràcters; per aquest motiu, en algunes UP cal esborrar alguna lletra per poder posar-hi el guió baix i el número. Per exemple, COMPREN s'ha de transformar en COMPRE_1.

  • Obriu la carpeta Processos i cliqueu a Capturar de plantilles.
  • Seleccioneu Plantilla del sistema, de Cicle inicial en el desplegable.
  • Seleccioneu l'Àrea de llengua catalana i literatura i les seves Unitats de programació.
  • Pel que fa a les Observacions, activeu l'opció Compartir si ja existeixen.
  • Cliqueu al botó D'acord.
  • Amb aquest procés, haureu duplicat l'àrea de llengua catalana i les seves unitats de programació.
  • Modifiqueu els codis d'aquesta nova àrea i les seves unitats per diferenciar-la de la primera. Poseu, per exemple, _2 al final de cada codi.
  • Repetiu el procés per crear una tercera àrea de llengua catalana i les seves unitats de programació.
  • Modifiqueu els codis d'aquesta tercera àrea afegint _3 al final de cada codi (recordeu la pràctica 2 d'aquest mòdul).

Així tindreu per a primer una àrea global de llengües i tres àrees de llengua catalana, cadascuna amb les seves UP corresponents. Les UP de cada àrea poden ser iguals o diferents, segons els criteris d'agrupament de l'escola.

  • A les opcions de la capçalera, a la carpeta Graella desactiveu l'opció de veure UP.

  • Cerqueu la columna Ordre i canvieu-la a les àrees CAT_2, CAT_3 i Castellà, posant 2, 3 i 4 respectivament.

  • En acabar de numerar de nou les àrees (blaves), torneu a activar la casella UP per veure el currículum complet.
 

 

  2- Els atributs Franja i Requereix assignació
 

És obvi que perquè aquest recurs funcioni, els alumnes de primer han de fer les sessions de llengua catalana de manera simultània i que cada alumne/a d'un grup ha d'estar assignat a una de les tres ofertes creades. Aquests aspectes es defineixen a les columnes Franja i Req. ass.

El camp Req. ass. permet establir que els alumnes dels grups a què està vinculada una oferta poden cursar-la o no, de manera que es pugui assignar cada alumne/a a una de les tres ofertes.

   
Pràctica
  • Escriviu la lletra R a la columna Req. ass. de totes les àrees de llengua catalana i a les seves UP.

El camp Franja permet nomenar una franja horària per desenvolupar aquesta oferta, de manera que si les tres àrees de llengua catalana i les UP contenen la mateixa franja, es faran simultàniament.

  • Escriviu les lletres AF a la Franja de totes les àrees de llengua catalana i a les seves UP.

Amb aquests processos acabeu de definir que les tres àrees de llengua catalana es duran a terme simultàniament i que els alumnes de 1r A podran cursar una de les tres ofertes segons s'assigni manualment (el procés d'assignació es veurà més endavant).

  • Comproveu que l'Àrea global, l'Àrea i les UP de religió contenen les lletres REL tant a la columna Franja com a la columna Req. ass.
  • Si no és així, poseu-les-hi.
   
 

Amunt