|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Pràctica |
![]() |
Exercicis
|
||||||||||||||
L'objectiu d'aquesta pràctica és elaborar la guia didàctica. | ||
![]() |
La guia didàctica ha sofert diverses transformacions al llarg del temps: en principi, es van crear dues versions d'una mateixa WebQuest: una per als alumnes i una altra per als educadors que la vulguessin implementar amb els seus alumnes. Però fa temps que aquesta es va convertir en una feina molt feixuga i no imprescindible, ja que els apartats destinats als alumnes donen tota la informació necessària també a l'educador/a. Per tant, es va optar per crear un apartat on s'inclogués tot allò que un educador/a que troba la vostra WebQuest a la xarxa pot necessitar saber: objectius curriculars, temporització, etc. (Vegeu la segona part d'aquesta guia.) Més endavant, es va incorporar un primer apartat pensat per a aquells
educadors que poden trobar la vostra WebQuest a la xarxa i no saben pràcticament
què són les WebQuests. Llavors, va semblar imprescindible, perquè en poguessin treure el màxim rendiment, introduir-los en
aquesta estratègia a partir de zero. En canvi, la segona part és diferent per a cada WebQuest: |
|
Primera part | ||
Si és la primera vegada que us plantegeu utilitzar aquest tipus d’estratègia didàctica amb els vostres alumnes, se us aconsella llegir aquesta primera part. Si ja heu utilitzat altres WebQuests, podeu passar directament a la segona part. Què és una WebQuest?
Introducció:
si entreu a l’apartat de la introducció, veureu com,
si teniu en compte la filosofia constructivista en què es basen
les WQ, és l'apartat on es plantegen unes preguntes, uns reptes,
uns problemes que els alumnes han de solucionar. Des d'aquest
apartat, convideu els alumnes a fer una recerca que li concretareu
a l'apartat de la tasca. Procés: aquí
veureu que s'han ordenat els passos necessaris per dur a
terme la tasca. Hi ha activitats que han de fer en grups
que, segons el rol assignat, veuran el tema des de punts de vista
diferents, investigaran diferents aspectes en diferents webs... També
se'ls explica com i on han d’anar desant la informació,
les imatges i les activitats que van fent. Avaluació: cal que, des de la presentació de la WebQuest, els feu fixar en aquest apartat i els recomaneu de llegir tots els apartats de la rúbrica perquè sàpiguen què espereu d’ells, què tindreu en compte a l’hora d’avaluar. Si us sembla necessari, adapteu les rúbriques als vostres alumnes reduint o ampliant els aspectes que cal avaluar i els nivells d’exigència. Conclusions: aquí el vostre paper és molt important, ja que els ha de fer reflexionar sobre tot allò que han fet des del començament i també com els ha funcionat el grup. A més, els heu d’orientar respecte a la destinació que han de donar al producte: a qui l’han de fer arribar, on penjar-lo, quan representar-lo, etc. Potser heu de parlar primer amb el director/a o amb altres mestres. Cal que els alumnes vegin que allò que han fet és valorat i que incideix en el món que hi ha més enllà de les parets de l’aula. A l’apartat de Crèdits trobareu d’on heu tret la informació, qui us ha ajudat a crear aquesta WebQuest, etc. El vostre paper com a mestres durant el desenvolupament d'una WebQuest ha de ser sobretot el de:
Per organitzar els grups de la manera més dient i per garantir que els debats no s'apartin del tema principal també heu de:
Com podeu veure, el vostre paper no és gens fàcil,
però és molt gratificador. Al final cal posar el nom i l'adreça de correu electrònic. |
||
Segona part
La guia didàctica ha d’informar a qualsevol mestre/a o professor/a que trobi la vostra WebQuest a Internet, i la vulgui utilitzar amb els seus alumnes, de tot allò que no contemplin els apartats següents:
|
||
![]() |
||