|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Pràctica |
![]() |
Exercicis
|
||||||||||||||
Com crear una rúbrica | |||||||||||||||||||||||||
![]() |
Comenceu creant, en una pàgina a part, una graella com ara aquesta: | ||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||
Una de les parts més delicades d'una WebQuest és la creació de la rúbrica,
però no és pas difícil si seguiu aquests tres passos:
Pas 1: generar les dimensions potencials Aquest primer pas és el més important, és el que diferencia una rúbrica d'una avaluació tradicional. A l'avaluació tradicional, els doneu només una nota numèrica o en lletres equivalent a "Mmmm, no està malament...". Pas 2: seleccionar un nombre raonable de dimensions En el primer pas, probablement heu fet una llista de dimensions més llarga del que realment necessiteu. Ara heu de filar més prim. Quin és el nombre adequat? Alguns recomanen que la rúbrica ocupi una sola pàgina impresa, d'altres creuen que de quatre a vuit dimensions és el correcte. Tot depèn del diagnòstic que vulgueu fer. Si es tracta d'una avaluació formativa, millor que us en sobrin que no pas que en faltin, en canvi, si es tracta d'una avaluació sumativa del funcionament d'una lliçó en concret, amb poques dimensions n'hi ha prou. Pas 3: escriure les descripcions de la prova Ara penseu en cada una de les dimensions i doneu un exemple del que seria una dimensió magnífica. Feu una descripció breu i clara i escriviu cada descripció a la columna de la dreta de la rúbrica. Aneu completant totes les columnes fins que tingueu cada cel·la plena. This page © 2001 by Bernie Dodge. May be freely used by non-profit educational institutions. |
|||||||||||||||||||||||||
Desenvolupament de la pràctica | |||||||||||||||||||||||||
Penseu en quin tipus de tasca heu demanat als alumnes i després aneu redactant les dimensions amb l'ajuda del quadre següent: | |||||||||||||||||||||||||
![]() |
|
||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||