Enrera
Introducció al full de càlcul
  Exercicis

Introducció

Després d'haver practicat amb diferents qüestions relacionades amb llistes i taules us proposem uns exercicis que, una vegada resolts, heu d'enviar al vostre tutor o tutora de la manera habitual.

Com que fareu servir els fulls alumnes1, alumacad, alumcurs i alumnes2 de Dades.ods, heu de copiar-los prèviament al llibre d'exercicis, com heu fet en la pràctica 1.

Recordeu que per poder-los resoldre satisfactòriament és imprescindible haver fet, prèviament, les pràctiques del mòdul.

E31: Majors d'edat

En aquest primer exercici, similar a la pràctica 1, heu d'elaborar dues llistes dels majors d'edat a 1/01/2005 , una per als nois i una altra per a les noies, a partir del full alumnes1, que heu de tenir copiat al llibre. Per a cada llista hi ha d'haver els cognoms, el nom i la data de naixement, i han d'estar ordenades alfabèticament.

E32: Lletra del NIF

Us proposem fer un full de càlcul que esbrini si una lletra determinada és la corresponent al NIF, havent entrat el DNI prèviament. El resultat hauria de ser semblant a:

La taula és la mateixa que surt en la pràctica 2. Fixeu-vos que la columna D està amagada. Les cel·les d'aquesta columna us poden servir per fer els càlculs necessaris per esbrinar quina hauria de ser la lletra correcta. Una vegada fet el full, si introduïu un DNI i una lletra en les cel·les C2 i C3, respectivament, en la cel·la E3 haurà de sortir un rètol que digui si la lletra introduïda és correcta o no.

E33: Llistes amb NIF

En aquest exercici us plantegem la situació següent: en una llista apareixen uns DNI sense la lletra del NIF. Heu d'aconseguir que en una altra columna quedin escrits, automàticament, els NIF complerts. Els DNI originals els podeu copiar del full Alumnes1. Els resultat ha de ser semblant a:

Fixeu-vos com la taula de consulta de la lletra del NIF està amagada.

E34: Més notes

En aquest exercici us proposem que dissenyeu un full de càlcul que permeti entrar les qualificacions en forma literal, les tradueixi a valors numèrics seguint un determinat criteri, calculi la mitjana i la torni a traduir a forma literal. A més ha de comptar el nombre d'insuficients per a cada alumne. Està força relacionat amb la pràctica 3. El resultat ha de ser semblant a:

Aclariments

Una vegada dissenyat el full, si s'entren les qualificacions literals en el rang C3:M9, el full les ha de traduir (amb BUSCARV) en el rang C11:M17 a partir de la Taula 1. A continuació es calcularan les mitjanes per a cada alumne en les cel·les de O11:O17. Aquestes mitjanes han de quedar traduïdes a forma literal en el rang O3:O9 a partir de la Taula 2. Aquestes dues taules han d'estar en un altre full del mateix llibre d'exercicis. Finalment, s'hauran de comptar, automàticament, el nombre d'insuficients que treu cada alumne (P3:P9).

E35: Llistes combinades (optatiu)

Seguint les indicacions de la pràctica 5, us proposem elaborar una llista, a partir dels fulls alumacad, alumcurs i alumnes2, on figuri l'alumnat de 1r de batxillerat A. En aquesta llista han de sortir els dos cognoms, el nom, el DNI, l'adreça i el telèfon. Han de quedar ordenats alfabèticament.