Enrera
Mòdul 4
Informàtica i educació musical
  Pràctica
1
2
3
4
Propostes didàctiques
   
Exercicis
Exercicis
 
 
   
Propostes didàctiques
   
Informació
  • Elaboració de material didàctic (partitures, apunts, exercicis, etc.).
  • Realització d'anàlisis auditius de les diferents línies melòdiques d'una obra musical seguint visualment la partitura. Recordeu que, des de la finestra mapa de pistes, podem manipular de manera independent el volum de cada pista.
  • Composició d'una segona veu a partir d'una melodia donada. Hem de tenir present que la utilització de les tecnologies permeten la experimentació constant per part de l'alumne podent assolir fites a les que abans era molt difícil d'arribar sense una amplia preparació teòrica prèvia.
  • Aprenentatge d'una melodia. Pot servir com a eina de suport en l'aprenentatge d'una melodia o d'un ritme.
  • Interpretació d'una veu d'una cançó mentre l'ordinador interpreta l'altra.
  • Creació d'un acompanyament instrumental a partir d'una melodia donada.
  • Execució instrumental combinant un o diversos instruments, com per exemple la flauta o instruments de plaques, amb la interpretació de l'ordinador. Això permetrà treballar el tempo i les relacions tímbriques.
  • Realització d'exercicis que tinguin per objectiu descobrir i corregir els canvis o "errades", rítmiques o melòdiques, que el professor hagi introduït a la partitura.
  • Realització d'exercicis que tinguin per objectiu completar cançons amb els elements rítmics o melòdics que faltin.
  • Aprenentatge de l'escriptura musical.
  • Creació de la melodia a un ritme donat.
  • Composició d'una peça a dues o més veus. Una de les particularitats de la informàtica és que permet l'aventura de la creació musical d'una manera empírica a partir d'uns coneixements bàsics.
  • Exercicis de reconeixement a partir de la combinació de la melodia d'una cançó amb el ritme d'una altra.
  • L'experimentació tímbrica i per extensió l'orquestració és una altra possibilitat didàctica que ens ofereix aquest programa.
  • La utilització de la paleta de colors pot ser un recurs vàlid com a complement d'un anàlisi formal aplicant un color diferent a cada una de les seccions que formen l'obra. El mateix podríem fer per destacar una fragment concret, una cèl·lula rítmica, el subjecte d'una fuga, etc.
  • L'enregistrament a temps real permet l'edició de partitures i l'anàlisi dels errors produïts durant la interpretació.


Aquestes possibles aplicacions didàctiques no estan lligades exclusivament al programa Músic Time, de fet les podeu posar en pràctica amb qualsevol editor de partitures.

   
   
 
Amunt