|
- Elaboració de material didàctic (partitures,
apunts, exercicis, etc.).
- Realització d'anàlisis auditius de les
diferents línies melòdiques d'una obra musical seguint
visualment la partitura. Recordeu que, des de la finestra mapa
de pistes, podem manipular de manera independent el volum de
cada pista.
- Composició d'una segona veu a partir d'una melodia
donada. Hem de tenir present que la utilització de les tecnologies
permeten la experimentació constant per part de l'alumne podent
assolir fites a les que abans era molt difícil d'arribar sense
una amplia preparació teòrica prèvia.
- Aprenentatge d'una melodia. Pot servir com a eina de
suport en l'aprenentatge d'una melodia o d'un ritme.
- Interpretació d'una veu d'una cançó
mentre l'ordinador interpreta l'altra.
- Creació d'un acompanyament instrumental a partir
d'una melodia donada.
- Execució instrumental combinant un o diversos
instruments, com per exemple la flauta o instruments de plaques, amb
la interpretació de l'ordinador. Això permetrà
treballar el tempo i les relacions tímbriques.
- Realització d'exercicis que tinguin per objectiu
descobrir i corregir els canvis o "errades", rítmiques
o melòdiques, que el professor hagi introduït a la partitura.
- Realització d'exercicis que tinguin per objectiu
completar cançons amb els elements rítmics o melòdics
que faltin.
- Aprenentatge de l'escriptura musical.
- Creació de la melodia a un ritme donat.
- Composició d'una peça a dues o més
veus. Una de les particularitats de la informàtica és
que permet l'aventura de la creació musical d'una manera empírica
a partir d'uns coneixements bàsics.
- Exercicis de reconeixement a partir de la combinació
de la melodia d'una cançó amb el ritme d'una altra.
- L'experimentació tímbrica i per extensió
l'orquestració és una altra possibilitat didàctica
que ens ofereix aquest programa.
- La utilització de la paleta de colors pot ser
un recurs vàlid com a complement d'un anàlisi formal aplicant
un color diferent a cada una de les seccions que formen l'obra. El mateix
podríem fer per destacar una fragment concret, una cèl·lula
rítmica, el subjecte d'una fuga, etc.
- L'enregistrament a temps real permet l'edició
de partitures i l'anàlisi dels errors produïts durant la
interpretació.
Aquestes possibles aplicacions didàctiques no
estan lligades exclusivament al programa Músic Time, de fet les
podeu posar en pràctica amb qualsevol editor de partitures.
|