D202: Projectes europeus i les TIC

Mòdul 5: Espais virtuals, blocs i wikis

Altres entorns virtuals d'aprenentatge

Educampus

Usuaris Professorat i alumnat de Catalunya. Cal disposar d’identificador personal de la XTEC (professorat i centres) o de l’edu365.cat (alumnat).
Llengües Català.
Promogut pelDepartament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.
URL http://campus.edu365.cat:8803/educampus/principal.jsp

Educampus és la plataforma educativa del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, i ofereix accés personalitzat a tot el seu professorat i alumnat mitjançant el portal educatiu edu365.cat.

El professorat pot crear les seves pròpies aules virtuals i treballar amb l’alumnat del seu centre i, si es vol, compartir activitats amb alumnes d’altres centres. El professorat també pot crear grups de treball amb altres professors/es. Per conèixer totes les possibilitats d’Educampus podeu accedir a aquestaGuía.

Altres entorns virtuals que podeu fer servir sense necessitat de descarregar cap programari en el servidor del centre:

Comunitats virtuals EUN

Usuaris Qualsevol membre de la comunitat educativa que ho desitgi, sempre que compti amb tres socis.
Llengües Anglès, francès, alemany, italià i holandès.
Promogut perEuropean Schoolnet.
URL http://community.eun.org/

Les comunitats virtuals EUN són un espai de treball al servei de tots els membres de la comunitat escolar: professorat, autoritats educatives, investigadors i fins i tot alumnat poden comunicar-se, compartir arxius i novetats, debatre en fòrums, publicar pàgines web i treballar en col·laboració sense pagar cap quota.

Cada comunitat té un nom i és administrada pel líder del grup. També s’ofereix informació sobre els seus membres i la missatgeria instantània. Estan protegides per contrasenya, i únicament els membres d’una comunitat determinada poden accedir al seu contingut. El professorat pot convidar el seu alumnat per poder millorar la seva capacitat TIC i treballar-hi sense limitacions d’espai o temps.

La comunitat EUN pot ser utilitzada per docents de diferents centres per iniciar projectes col·laboratius, o per investigadors i formadors per posar en comú el seu treball. Podeu accedir al formulari per iniciar una comunitat o posar-vos en contacte amb els seus responsables.

Altres programaris que valla la pena de comentar, són:

Nicenet permet, un cop us heu registrat, crear classes on podeu convidar fàcilment l’alumnat fent servir una clau d’accés. Dins de les classes podeu compartir enllaços, intercanviar correus, pujar arxius, assignar tasques a l’alumnat i crear temes de discussió compartits que es poden associar o no a les tasques demanades.

Google docs, que permet compartir documents de text i fulls de càlcul.

Google Calendar, que permet compartir agendes.