D158: Processament de textos avançat

Mòdul 7: Altres recursos per a documents de gran volum

Pràctica 6

Índex alfabètic

L’OpenOffice.org Writer permet crear amb una certa facilitat un Índex alfabètic, que és una relació de paraules ordenades alfabèticament, amb especificació de la pàgina on apareixen en el nostre document.

Crear un índex alfabètic

Per tal de crear l’índex alfabètic, caldrà que actueu de forma idèntica a com heu actuat per tal de crear l’índex del document o d’il·lustracions.

Afegir paraules a l'índex alfabètic

Una vegada creat l’índex ja podeu anar afegint-li paraules. Hi ha tres maneres de realitzar aquest procés:

  1. Seleccionar la paraula que voleu que surti a l’índex i fer Insereix | Índex i taules | Entrada.
  2. Fer visible la barra d’eines Insereix i, llavors, seleccionar la paraula que voleu que surti a l’índex i clicar la icona Entrada ().
  3. Entrar a mà un llistat amb les paraules que voleu fer aparèixer a l’índex alfabètic.
Sense barra d'eines

Si voleu que les paraules que aneu afegint vagin agrupades per algun concepte, podeu escriure’l com a 1a clau o 2a clau.
Amb barra d'eines

A mà

De la manera que trieu, afegiu a l'índex les paraules següents:
Thiomargarita, protistes, fongs, plantes, animals, eubacteris, arqueobacteris, eucariotes.

Actualitzar un índex alfabètic

Si voleu actualitzar l’Índex alfabètic, només cal que us poseu dins i, tot clicant el botó dret del ratolí per tal de fer aparèixer el menú de context, seleccioneu l’opció Actualitza l’índex o la taula.