D158: Processament de textos avançat

Mòdul 7: Altres recursos per a documents de gran volum

Pràctica 4

Índex de continguts

Un índex de contingut és un llistat dels títols d’un document amb la indicació dels números de pàgina. La manera més senzilla de configurar un document per un índex de continguts és utilitzar els estils Encapçalament 1, Encapçalament 2... per als temes que es vulgui que apareguin a l’índex de continguts.

Creació d'un índex de continguts

Per crear un índex de continguts cal seguir els següents passos:



A diferència d’altres processadors de textos, l’índex de continguts no conté vincles a les pàgines referenciades a l’índex de continguts. No obstant, l’OpenOffice.org Writer disposa d’una eina al Navegador que permet localitzar els diferents capítols, apartats o subapartats que s’hagin pogut afegir al document, sempre que s’hagin fet servir els estils de paràgraf adients.




Actualitzar un índex de continguts

Si canvia el document de manera que afecti l’índex de continguts, es pot actualitzar de la manera següent:

  1. Situeu el cursor en qualsevol part de l’índex de continguts.
  2. Premeu el botó dret del ratolí i seleccioneu l’opció Actualitza l’índex o la taula. També es pot aconseguir amb l’opció Eines | Actualitza | Tots els índexs i taules.



  1. Recupereu el document celula.odt del mòdul 2 que heu realitzat i donat format.
  2. Comproveu que tots els títols, subtítols i subapartats estiguin amb els estils encapçalament 1, encapçalament 2...
  3. Situeu-vos a l’inici del document i feu un salt de pàgina.
  4. En la primera plana, creeu un índex de continguts.
  5. Guardeu el document com a celula_index.odt.