![]() |
Mòdul
8
![]() |
Aprofitament didàctic de la imatge fixa digital![]() |
Pràctica ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sovint hem anat d'excursió amb els nostres alumnes i hem fet fotos. Les fotos poques vegades es reflecteixen a l'àlbum de la classe o en un mural. No és gens estrany deixar-les a un calaix oblidades. Potser una segona lectura de les imatges, en les que els mateixos alumnes a la sala d'informàtica fossin els mateixos creadors d'emocions farien d'unes fotos bones en realment espectaculars. Podeu fer volar la imaginació.... Tots hem fet una foto a la classe ![]() ![]() ![]() ![]() I, encara que només sigui per un cop, no intenteu donar massa sentit iconogràfic a la tasca que puguin fer els/les vostres alumnes. Senzillament, que els transporti l'imaginació, com en aquesta pràctica. |
|||||||||||
![]() |
Retocar
una foto d'excursió. Imaginació!
Partiu d'una foto inicial a la qual, posteriorment, li fareu els retocs oportuns. ![]() De moment, baixeu-vos la foto (95 Kb) en la mida útil de treball. S'ha reduït el format final per poder treballar, ja que la foto final, sinó, ocuparia uns 6 megabytes... Tot seguit,
cal cercar fotos per posar l'element al seu ambient. Per a aquesta tasca
serveix qualsevol revista setmanal on els anuncis publicitaris regalen
als ulls moltes fotos i molt bones. En aquest cas, però, s'ha recorregut
a altres arxius de fotos per anar a cercar l'efecte desitjat de posar
el jeep al seu element propi.
Un cop
ja tingueu tots els materials per treballar en un directori específic
del vostre disc dur, intenteu situar el jeep en mig de l'aigua agafant
diferents imatges i combinant-les per simular només una imatge.
![]()
![]()
![]()
![]() i ja teniu un altre element que cal disposar a l'àrea de treball. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() A la finestra de configuració de l'eina (controls), trieu com a control d'eina de la goma una textura tipus Galaxy o similar i aneu variant les mides d'opacitat i de vora en funció del lloc que aneu a treballar. I aneu esborrant, a poc a poc i en diversos passos, tots els contorns de les capes noves que heu creat per difuminar-ne la duresa. Un cop finalitzada aquesta
operació, heu d'anar esborrant, encara amb més precisió,
les possibles parts susceptibles de quedar transparents, i que deixin
entreveure la part que resta a sota, a les capes inferiors.
Col·loqueu els diferents
elements, sempre en capes diferents. ![]() I, finalment, aneu a buscar la darrera foto, la foto 4, i la copieu sencera com a capa nova: ![]() Evidentment. Aquesta darrera capa (anomeneu-la bosc o similar) és a davant de tot i tapa tota la resta, quan el que voleu és tot el contrari: que vagi al final. Així, que ja sabeu, arrosegueu-la a la cua del tot. Heu de tenir una cosa així: Però clar, ja comencen els problemes: Què pinta la pared en tot això? I què fa una mena d'envelat allà al final? I el tonell? Cap problema! Les gomes d'esborrar serveixen per a això i per a molt més. Però abans, per si de cas (molt recomanable), feu una còpia de la capa del jeep. Sempre podreu tornar enrere si no l'acabeu d'encertar. Poseu de nom Còpia del jeep i tanqueu la cadena per oblidar-vos de la seva existència. I també rebaixeu la visibilitat al 0% per no confondre. Feu el mateix amb la capa del bosc, mai se sap!
Afegiu a dalt de tot una altra capa anomenada aigua lateral. Servirà per als darrers retocs. Un cop fetes aquestes operacions, aproximadament, hauríeu de tenir aquestes capes, no patiu, encara es pot complicar molt més: ![]() Bé
doncs, fetes les comprovacions necessàries, retoqueu el jeep i
esborreu tot allò innecessari. Tingueu ben present d'anar canviant
el percentatge de visibilitat de la capa de bosc i la del jeep (les que
estan amb la cadena, blindades, no les toqueu), així com el percentatge
de força, opacitat i mida de l'eina. Tornem a repetir que l'eina
![]() ![]() ![]() ![]() Finalment, amb l'eina d'matge / Escapça la imatge, traieu la part d'arxiu que no pugui interessar. I ja tindreu feta la vostra transformació. Afegir un títol i/o polir detalls ja ho deixem per al vostre gust. La idea és que cal valorar sempre tenint presents les finalitats.
|
|
|