Guia
Mapa
Mòdul 1
Mòdul 2
Mòdul 3
Mòdul 4
Mòdul 5
Mòdul 6
Pràctica 1
Pràctica 2
Pràctica 3
Pràctica 4
Pràctica 5
Exercici
   
  Caceres del tresor
   

Una Cacera del tresor és un tipus d’activitat didàctica molt senzilla. Consisteix en un seguit de preguntes i una llista de direccions de pàgines web, de les quals es pot extreure o inferir les respostes. Algunes inclouen una "Gran pregunta" al final requereix que els alumnes integrin tots els coneixements adquirits durant el procés en una tasca feta per parelles o en petit grup.

   
Desenvolupament de la pràctica
   
Pràctica

1. Entreu a Recull de Caceres del Tresor
http://www.webquestcat.org/~caceres/index1.htm

 
Recull de caceres del Tresor
 
  2. Feu clic a Caceres del Tresor podeu llegir què és una cacera del tresor.
 
 

3. A Classificació de les Caceres del Tresor catalanes trobareu una classificació de les Caceres del Tresor catalanes per àrees i nivells educatius.

 
  4. Si entreu a Plantilla trobareu l’estructura d’una cacera amb les seves quatre parts: Introducció, Preguntes, La Gran Pregunta i Recursos d’Internet
 
 

5. Entreu a generador on line és el generador de caceres on line. Ja veieu que, per crear una cacera ho teniu molt fàcil, és qüestió, primer de triar idioma, lletra i colors. Després omplir els requadres de les diferents parts.

Quan la tingueu preparada la podeu imprimir o la podeu guardar en la mateixa carpeta on tingueu les possibles imatges que hagueu afegit per poder enviar-la per la seva publicació.

 
Envia'ns la teva cacera
  6. A caceres en castellà i anglès trobareu caceres en castellà i en anglès.
 
 

7. Si mireu Novetats i Actualitat també podreu veure caceres en català. A RECURSOS hi ha enllaços a altres pàgines que poden ser de gran ajuda per elaborar la vostra cacera.

 
  8. Entreu un altre vegada a la classificació de les caceres catalanes i trieu, a llengua catalana: Treballem amb els contes.
 
Treballem els contes
   
  Podeu aprofitar aquesta cacera per fomentar la lecto-escriptura entre els/les vostres alumnes.
   
  Programació de l'activitat
   
Programació
  • Metodologia. L’activitat està pensada per dur-se a terme amb alumnes de cicle superior. La cacera Treballem amb els contes l’han de fer després de la lectura d’un conte que prèviament hauran trobat des de algun dels enllaços.
  • Recursos. L’alumne/a treballarà preferiblement davant d’un ordinador, a l’aula ordinària
    o a la d’informàtica.
  • Temporització. La cacera, una vegada que ja tinguin triat el conte i llegit, la faran en dues o tres sessions.
  • Material adjunt. L'alumne disposarà d'una fitxa de treball fitxa
   
  Informació complementària
   
 

Les WebQuests són activitats col·laboratives que presenten un tema, sovint controvertit, misteriós, curiós, engrescador o atractiu, i una proposta de treball on la font d’informació és Internet i on el procés és tan important o més que el resultat final.

Les WebQuests estan dissenyades per ser fetes en grups de tres a cinc persones. Cada membre del grup de treball assumeix un rol, fa una recerca individual a Internet lligada al seu paper, per a trobar, seleccionar i processar la informació que després compartirà amb el grup.
L'estructura de la WebQuest està prefixada pels apartats següents: introducció, tasca,
procés, avaluació i conclusió.

Les WebQuests són fórmules idònies per integrar les TIC dins el currículum perquè impliquen l’ús de tots els recursos que les noves tecnologies poden oferir.

Al portal XTEC podeu trobar un apartat destinat a les WebQuest de Primària. http://www.xtec.cat/recursos/webquests/htm/indexepri.htm

   
Informació complementària Català
  Visiteu la WebQuest en català: Troba la flor màgica.
http://www.xtec.cat/~eventur4/index.htm
   
  Castellà
 

Visiteu la WebQuest en castellà: Manolito Gafotas.
http://www.sgci.mec.es/br/cv/mgafotas/index.html

 
Amunt
   
   
XTEC Internet i llengua a primària