|
|
|
Aventura't amb l'ortografia |
|
|
|
Continuem amb l'ortografia. Tot seguit vegeu un material interactiu elaborat amb JClic amb exercicis graduats per dificultat que permeten atendre els diferents ritmes d'aprenentatge
de cada nen i nena. |
|
|
|
Desenvolupament de la pràctica |
|
|
|
1. Aneu a www.edu365.cat | primària | Aventura't amb l'ortografia. Observeu que per a cada grau de dificultat hi ha un personatge que presenta i condueix les activitats. A sota de cadascun d'aquests personatges podeu llegir la llista de 10 paquets d'activitats JClic amb el títol que ja dóna pistes sobre els continguts que s'hi treballen.
http://www.edu365.cat/primaria/muds/catala/ortografia/index.htm |
|
|
|
2. Comenceu per visitar l'apartat Orientacions on hi trobareu:
- Les característiques del material
- Els objectius del material
- La programació dels continguts per a cada grau de dificultat (nivell 1, nivell 2, nivell 3) que es corresponen, aproximadament, amb els cicles de primària
- Full de seguiment per imprimir i anotar relsultats i activitats realitzades
- Les característiques tècniques, molt importants perquè els JClic necessiten de la instal·lació de components i aquí trobareu l'enllaç cap a la pàgina on es donen les instruccions per instal·lar-los correctament. Si no teniu aquesta actualització feta, ara és el moment de fer-la, perquè durant aquest curs, haureu de visitar materials elaborats en JClic i així ja ho tindreu preparat per veure'ls.
|
|
3- Visiteu algunes unitats per observar que no tots els paquets d'activitats són idèntics en la presentació o la tipologia d'activitats, però en totes les unitats sempre hi trobareu:
- Lectures i audició de contes o fragments de relats
- Exercicis de diferent tipologia: associar, relacionar, llegir, escriure, escoltar, identificar, memoritzar, mots encreuats, etc.
- Deducció de normes gramaticals
- Dictats de paraules o frases
|
|
4- Tots els paquets d'activitats permeten fer un seguiment dels exercicis que l'alumne/a ha realitzat i obtenir informacions sobre la marxa de la sessió.
Feu clic sobre la icona marcada i us apareixerà una pantalla similar a la que teniu aquí sota, observar quins exercicis s'han realitzat i prendre nota del resultat que ha obtingut l'alumne/a: |
|
|
|
:  |
|
|
|
Programació de l'activitat |
|
|
 |
- Metodologia: Aprendre a escriure suposa entre d'altres habilitats per adquirir, saber aplicar normes; l'aprenentatge de les quals esdevé una tasca complexa.
L'ortografia no convé aprendre-la com a un recull de normes per resoldre exercicis, convé que esdevingui una necessitat per tal que els nostres escrits siguin entesos i expressin fidelment tot allò que nosaltres volem comunicar als lectors.
Aquest material ens sembla que respon, poc o molt, a aquesta visió didàctica i intenció educativa, però serà l'aplicació que cada mestre/a en faci que permetrà que esdevingui quelcom útil i profitós per a la correcta escriptura.
A tall d'exemple, proposem una activitat per parelles i individual per al cicle mitja. Seria òptim que l'aula classe disposés d'ordinadors i els alumnes fessin l'activitat quan es cregués oportú, no cal que tota la classe treballi en els mateixos continguts de manera simultània.
- Temporització: El treball previ a l’activitat pot ocupar
una sessió de llengua a l’aula, i
la tasca d’ordinador pot durar una
o dues sessions. L'elaboració de l'activitat no ha de suposar
més de trenta minuts, després, és convenient intercalar
el tipus d'activitat.
- Material adjunt: La
fitxa de treball
per a l'alumne/a que se us proposa pot
servir de pauta per elaborar-ne
d'altres amb instruccions similars.
|
|
|
|
Informació complementària |
|
|
 |
Castellà |
|
Ortografia interactiva i Ortografia, presenten activitats per fixar normes ortogràfiques de la llengua castellana.
http://www.aplicaciones.info/ortogra2/ortogra.htm#ointer http://roble.pntic.mec.es/%7Emsanto1/ortografia/
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|