El PostNuke és un entorn modular, on cada mòdul és un ens independent que actua seguint les regles internes de funcionament del PostNuke, amb l’objectiu d’aportar funcionalitats.
Aquesta independència provoca que, com s’ha vist fins ara, cada mòdul tingui la seva interfície d’administració, separada de les de la resta, circumstància que provoca una dispersió considerable. Per solucionar-ho, el PostNuke integra una eina anomenada Tauler d’administració que conté accessos als entorns d’administració de tots els mòduls actius.
Quan s’activa o desactiva un mòdul n’apareix o en desapareix la icona al tauler d’administració, des d’on es pot accedir a la interfície d’administració del mòdul.
Accediu a la intranet amb un usuari/ària administrador, aneu al menú horitzontal de la capçalera i feu clic a Administració.
El tauler d’administració presenta un menú en forma de pestanyes a la part superior que classifica els accessos a les interfícies d’administració en quatre categories: Continguts, Intranet, Sistema i Utilitats.
Els noms i la quantitat de pestanyes es poden modificar. Cliqueu a la icona Categories d’administració de la pestanya Sistema.
Cada categoria presenta tres opcions: edició, esborrament i accés al seu contingut (enllaç Tauler d’administració).
Feu clic a l’opció Edita d’alguna de les categories disponibles.
Podeu modificar el nom i la descripció de les categories. Si feu algun canvi i el voleu conservar, cliqueu a Actualitza la categoria.
L’enllaç Modifica la configuració, situat en el menú horitzontal del mòdul, permet accedir a una pàgina des d’on moure, d’una pestanya a una altra, els accessos a les interfícies d’administració. L’enllaç Nova categoria serveix per crear una pestanya nova.
Feu clic a totes les pestanyes i observeu-ne el contingut. A la pestanya Intranet trobareu icones per accedir a les finestres d’administració dels mòduls detic.
Cliqueu a la pestanya Sistema.
En aquesta pestanya trobareu accessos a les interfícies d’administració de mòduls essencials del PostNuke, com són la configuració dels blocs, dels mòduls, dels permisos i del Xanthia, entre d’altres. Així mateix, hi trobareu un accés al mòdul pnBackup, que permet crear i restaurar còpies de seguretat de la base de dades.
Des de la pestanya Sistema del Tauler de configuració, cliqueu a la icona anomenada Configuració.
La finestra que veieu correspon al mòdul Settings, que serveix per modificar alguns paràmetres que afecten a tota la intranet.
El camp Nom del web fa referència al text que apareix a la barra superior del navegador, seguint pel contingut del camp Eslògan del web i separat pels caràcters ::. Modifiqueu el valor d’aquests dos camps.
El camp Logotip del web només es fa servir a les pàgines anomenades de backend, com són l’accés d’impressió (mitjançant el fitxer print.php) i el de RSS (backend.php).
El fitxer print.php, en rebre un paràmetre anomenat sid, obre una pàgina amb la informació de la notícia que, per defecte, utilitza l’entorn visual Printer. En els altres casos, la seva activitat és nul·la. Els entorns visuals detic_blau, detic_llapis i detic_verd fan ús d’aquesta funcionalitat en els articles de notícies, on apareix una icona d’una impressora que conté un enllaç a la mateixa notícia vista utilitzant el Printer, de manera que s’obté una visualització de la notícia més adequada per imprimir-la.
El fitxer backend.php genera un RSS a partir de les notícies publicades a la intranet, que es pot enllaçar des de qualsevol altre web. Podeu veure la sortida d’aquest fitxer a l’adreça:
http://el_vostre_servidor/el_vostre_usuari/intranet/backend.php
El camp Data d’inici del web conté la data d’entrada en funcionament de la intranet. Modifiqueu el seu valor per tal de posar-lo al dia.
Indiqueu una adreça vàlida en el camp Adreça de correu electrònic de l’administrador/a. D’aquesta manera, el sistema us podrà enviar missatges en cas que configureu algun mòdul a aquest efecte.
L’opció Desconnecta el web serveix per denegar tots els accessos a la intranet excepte el corresponent a la sessió de l’administrador/a que l’hagi activat. Si es desconnecta, qualsevol intent d’accés a la intranet mostrarà una pantalla on s’informa del tancament, juntament amb el missatge existent en el camp Motiu pel qual el lloc web està desconnectat.
El camp següent correspon als metadescriptors, que són paraules claus que apareixeran a les capçaleres de totes les pàgines de la vostra intranet, dins d’etiquetes tipus <meta name=”Keywords”>. Els cercadors d’Internet (Google, Yahoo, etc) fan servir aquesta informació, juntament amb d’altra, per categoritzar les pàgines web.
Introduïu algunes paraules clau que considereu que identifiquen el vostre centre.
La secció dels entorns visual permet triar quin d’ells serà el que s’utilitzarà per defecte. Si s’activa l’opció Permetre als usuaris canviar-se l’entorn visual, aquests podran triar el que prefereixin d’entre tots els actius (els que apareixen en el menú desplegable).
A la secció anomenada Paràmetres multillenguatge cal indicar quin és l’idioma principal de la intranet. Si l’usuari/ària no en selecciona un de diferent en el bloc d’idiomes, tota la informació possible es mostrarà en aquest idioma.
L’activació de les característiques multilingües possibilita l’ús del bloc d’idiomes per canviar els missatges del sistema i activa l’accés als idiomes que no són el principal de la intranet.
El paràmetre Utilitza banderes per canviar d’idioma permet substituir el menú desplegable del bloc d’idiomes per les banderes associades a cada un d’ells.
El PostNuke ofereix la possibilitat de sincronitzar l’idioma dels missatges del sistema amb el del navegador de l’usuari/ària. Per fer-ho, cal seleccionar Sí a l’opció de detecció automàtica de l’idioma (vegeu la imatge dels paràmetres multillenguatge).
La configuració de la pàgina inicial permet modificar el mòdul que es visualitza en accedir a la intranet. Per defecte, es mostren les notícies però es podria fer que aparegués, per exemple, l’agenda seleccionant detic_agendes en el menú desplegable. Opcionalment, es poden passar paràmetres, cosa que possibilita, en el mateix exemple, la visualització d’una determinada agenda.
Els paràmetres de les notícies configuren el nombre de notícies (també anomenats articles o històries) que apareixen a la pàgina d’administració i a la d’inici, així com el criteri d’ordenació (en el cas de la pàgina d’inici). El paginador és una utilitat que, en cas d’excedir-se el nombre màxim d’articles, divideix les notícies en grups anomenats pàgines i mostra només una d’aquestes pàgines.
La secció de missatges d’error activa l’enviament d’informes mitjançant missatges de correu electrònic a l’administrador/a en el cas que es produeixin errors en carregar-se pàgines de la intranet.
Per a que aquesta característica funcioni, cal que l’ordinador amfitrió de la intranet (el servidor) tingui instal·lat i configurat un servei d’enviament de correus electrònics.
La miscel·lània engloba dues opcions que no tenen cabuda a cap de les altres seccions. El suport per mòduls heretats possibilita l’ús de mòduls desenvolupats per a versions antigues del PostNuke. El mòdul xFPDF requereix que aquesta opció estigui activada.
La utilització de compressió provoca que una part de la informació de la base de dades es desi en format comprimit. Es recomana no activar-la perquè, eventualment, pot ocasionar alguns problemes.
Els Missatges al peu de pàgina són els textos que apareixen a la part inferior de totes les pàgines de la intranet.
Personalitzeu aquesta informació amb dades del vostre centre (podeu utilitzar el codi HTML).
La Configuració del backend modifica dos camps que s’envien amb la informació de la RSS, que són la descripció i l’idioma de les dades.
Recordeu que la vostra intranet, en cridar-se mitjançant el fitxer backend.php, genera una RSS amb les notícies que pot ser enllaçada des de qualsevol altra intranet.
El nivell de seguretat permet ajustar les condicions en què es perden les connexions.
En el nivell de seguretat baix, un usuari/ària pot tancar el navegador i tornar-lo a obrir sense perdre la connexió. Aquest comportament és molt perillós en màquines compartides perquè si un usuari/ària abandona la intranet sense desconnectar-se, el que vingui a continuació accedirà amb el mateix compte sense haver-se de validar.
El nivell de seguretat mitjà té el mateix comportament que el baix, amb la diferència que les connexions es tanquen automàticament després d’un cert nombre de dies.
En el nivell alt, les connexions s’eliminen en tancar el navegador, raó per la qual es recomana utilitzar-lo sempre, especialment en màquines compartides.
El paràmetre d’inactivitat es fa servir per determinar el nombre d’usuaris de la intranet en un moment determinat. Una vegada transcorregut el temps indicat en el paràmetre sense que l’usuari/ària hagi fet cap clic, passa a considerar-se inactiu. Es recomana no canviar el valor per defecte.
El pnAntiCracker és una funcionalitat del PostNuke que protegeix la intranet d’intents d’accés amb comportaments propis de pirates informàtics (hackers) com, per exemple, utilitzant la URL, galetes o formularis modificats. Es recomana deixar-lo activat.
L’ús de sessions per a usuaris no registrats facilita el còmput dels accessos anònims i en permet un càlcul més precís, de manera que es recomana deixar-lo a Sí.
La configuració de les etiquetes HTML serveix per permetre o denegar l’ús del codi HTML en els enviaments de textos (per exemple, les notícies i els fòrums).
L’objectiu d’aquesta característica és limitar la capacitat dels usuaris de fer enviaments que puguin comprometre la visualització de la intranet. Un exemple d’això seria la utilització d’un camp iframe, que possibilitaria la càrrega d’una pàgina web sencera dins del cos d’una notícia.
El paràmetre Converteix en caràcters normals les entitats HTML incrustades provoca que les entitats HTML introduïdes en els formularis, com per exemple , es mostrin com a caràcters estàndard, en aquest exemple, un espai en blanc.
L’HTML segur és un filtre introduït a la versió 0.762 del PostNuke que ajuda a protegir dels atacs XSS (Cross Site Scripting). Actua filtrant els textos enviats pels usuaris abans de mostrar-los a les pàgines de la intranet, per tal d’eliminar codis HTML maliciosos. Es recomana deixar-lo activat.
Una vegada finalitzada la modificació de paràmetres, cliqueu al botó Desa els canvis. Si no ho feu, tots els canvis es perdran en visitar una altra pàgina.