L’objectiu d’aquesta pràctica és conèixer algunes experiències de desenvolupament de WebQuest a l’aula.
Una experiència WebQuest a l’aula, per Teresa Bescós i Sebastià Capella. Escola Estel Vallseca, Barcelona.
Al final del curs 2004-2005, ens vam plantejar com introduir les WebQuests al curriculum escolar del cicle superior de primària.
Vam veure quins temes serien els més adients i vam crear algunes WebQuests.
Per a 5è, vam decidir que, quan tractéssim els animals vertebrats, podríem treballar els amfibis a partir d’una WebQuest.
En el cas de 5è, a més de treballar els amfibis, volíem que la WebQuest fos una eina per aprendre a treballar cooperativament, ja que és un grup molt complex des de parvulari:
La WebQuest que vàrem desenvolupar va ser Els amfibis, disponible a l’adreça: http://www.webquestcat.org/~webquest/amfibis/index.htm
Vàrem fer sis sessions, que s’expliquen tot seguit:
1. Un cop a l’aula d’informàtica, cal fer que els grups busquin la portada de la WebQuest. Tots plegats llegim el que hi ha i observem les imatges.
Cliqueu a la Introducció i llegiu-la:
Es comenta una mica el que saben sobre els amfibis i es fan preguntes sobre coses que els agradaria saber.
2. Llegim la Tasca, on hi ha el treball general.
3. A continuació, anem al Procés, obrim L’activitat 1, la llegim i l’expliquem.
Els nens van començar a treballar però no van poder acabar l’activitat (buscar informació dels amfibis i plasmar-la en un mural) per manca de temps.
Ens trobem que l’activitat 1 no s’acaba en un dia i cal fer dues sessions.
Anem veient que els costa destriar la informació, extreure dels textos allò que és essencial i el que se’ls demana que facin.
Finalment, un cop han recollit la informació, comencen a fer el
mural, que no tots acaben en aquesta segona sessió (només dos grups
l’acaben).
Com que no havíem mirat l’Avaluació, vam comentar-la tots junts perquè sabessin què era el que n’esperàvem.
Comentem la Rúbrica de col·laboració: es valorarà bàsicament el treball en grup.
A continuació, comencem l’Activitat 2, que durarà dues sessions. Havien de buscar informació sobre la metamorfosi de la granota i explicar-la per escrit, acompanyada d’imatges.
En aquesta sessió, sembla que van agafant el ritme de treball. Pràcticament tots els grups acaben la feina.
Comencem l’Activitat 3, que consisteix a fer un PowerPoint sobre els amfibis: han de buscar el nom comú, el nom científic i una foto de l’amfibi. Van posar-s’hi amb ganes i van treballar força bé.
“M’ha agradat molt treballar amb altres companys.”
“Alguns només xerren, no estan per la feina.”
“Tres és el millor!” (referint-se al nombre de membres del grup) “Ens ha agradat molt treballar la WQ.”
Visualitzant el treball