|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Pràctica |
Exercicis
|
|||||||||||||||
La tauleta sensible i les aplicacions d'escriure | |
Amb l'experiència i els estudis s'ha demostrat que els alumnes de parvulari aprenen a escriure a l'ordinador amb més facilitat que si ho fan amb els estris convencionals (llapis, guix, retoladors...). Els infants tenen un domini motriu limitat, per la qual cosa la producció cal·ligràfica acostuma a ser poc acurada i breu. En els moments inicials de l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura, els infants, a través de la percepció visual, reconeixen globalment les paraules més significatives per a ells. No s'acostuma, però, a donar recursos per fer una escriptura global. El teclat de l'ordinador ofereix la possibilitat d'escriure analíticament, lletra per lletra. La tauleta, a més d'aquesta possibilitat, també permet en cada àrea definida escriure un text (des d'una paraula amb significat -noms propis, paraules d'un mateix camp semàntic...-, paraules poc significatives per als infants -connectors, nexes...- fins a textos breus). D'aquesta manera es facilita la percepció visual de textos, que alhora serviran per interactuar amb l'ordinador. La resposta a la pressió dels infants en els textos sobre la tauleta sensible (text, imatge, so...) depèn dels objectius i del disseny de l'aplicació. S'han editat aplicacions que utilitzen la tauleta sensible i un processador de text per escriure a l'ordinador. L'objectiu d'aquestes aplicacions és triple:
Aquestes aplicacions són entorns de treball oberts que el mestre/a pot adaptar amb facilitat a les diverses situacions de la classe. Es fonamenten en l'escriptura i la lectura global de paraules i utilitzen la comunicació d'icones de la tauleta sensible i de textos a la pantalla i sobre el paper. |
|
Objectius | |
|
|
Continguts | |
|
|
![]() |
|