![]() |
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Pràctica | ![]() |
Exercicis |
||||||||||||||
Pautes d'accessibilitat per a desenvolupadors d'aplicacions infomàtiques | |||||||||||||||||||||
L'objectiu d'aquesta pràctica és conèixer les pautes d'accessibilitat que s'han establert per aquelles aplicacions que els alumnes comencen a utilitzar de forma general a les escoles. |
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
Motiu pel qual es va veure en la necessitat de crear pautes d'accessibilitat |
|||||||||||||||||||||
![]() |
Davant del creixent ús de les plataformes educatives a les escoles i tenint en compte que els nostres alumnes amb discapacitat visual estan integrats en escoles ordinaries, i per tant utilitzarant també aquest recurs, s'ha analitzat la seva accessibilitat i s'ha comprovat com, en molts casos aquesta accessibilitat no és tal. Per aquells alumnes que tenen resta visual, i que utilitzen un magnificador de pantalla, poden treballar en algunes de les activitats de les plataformes. De tota manera, en d'altres tenen certes dificultats, i es deriven pel fet que visualment són tan complexes que fa difícil la seva execució. Per un altre banda, tenim els alumnes amb ceguesa. Aquests utilitzen un revisor de pantalla (que ja hem vist en un mòdul anterior) que per la forma en que els programadors han creat les plataformes, no li és possible al revisor transpassar la informació que visualment tenim al davant en informació auditiva. Per tant, la solució està encaminada a donar pautes de com s'han de programar per tal que el revisor de pantalla doni informació que per a l'alumne cec sigui significativa i que li permeti navegar, trobar la informació que busca, o realitzar l'activitat que se li proposa.
|
||||||||||||||||||||
Relació de pautes a seguir per els desenvolupadors d'aplicacions | |||||||||||||||||||||
![]() |
Per a consultar el document complert feu clic a Pautes per al disseny d'entorns educatius accessibles per a persones amb discapacitat visual.
|
||||||||||||||||||||
![]() |
|
||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
Taula resum per a l'anàlisi de varies aplicacions i el possible seguiment de les pautes | |||||||||||||||||||||
![]() |
Per a la realització d'aquesta pràctica, seria convenient si heu instal:lat el revisor de pantalla Jaws, activar-lo per accedir a internet i poder així respondre a les preguntes que es plantejen a la taula.
|
||||||||||||||||||||
![]() |
|
||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||
|
|