![]() |
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Pràctica |
![]() |
Exercicis
|
||||||||||||||
Blocs que llisquen amb fregament | |
![]() |
En aquesta pràctica aprendreu a utilitzar la finestra Propiedades per canviar diferents magnituds físiques com són:
Després canviareu l'aparença del cos en la finestra Apariencia. La simulació que fareu consistirà en un bloc que rellisca amb una velocitat inicial per un pla horitzontal que pot tenir o no fregament. |
Dibuix dels cossos | |
En primer lloc, cal preparar l'espai de treball tal com hem fet a la
pràctica 2. Comproveu que la gravetat
està activada; en cas contrari, poseu gravetat vertical. Amb la
barra de desplaçament, situeu l'origen de coordenades a baix i
a l'esquerra de l'espai de treball i dibuixeu un rectangle que ocuparà
tota l'amplada de l'espai i que farà de terra; ancoreu el terra.
Les coordenades del rectangle poden ser les de la figura:
|
|
Canvi en les propietats del bloc | |
|
|
Ara veureu com modificar les magnituds de la finestra de
propietats. carga. Indica la càrrega de l'objecte. Únicament afectarà la simulació si l'opció del menú Mundo|Electrostática estàPrendida. Densidad. Inicialment es considera que tots els cossos de l'Interactive tenen un gruix d'1mm, sense tenir en compte el sistema d'unitats que s'utilitzi. En l'opció Estándar per al tipus de material, el valor de la densitat és 1,0 g/cm3. L'única manera de canviar la densitat és canviar la massa o el tipus de material. momento. Indica el moment d'inèrcia. Per defecte, és el d'un objecte pla i amb una distribució uniforme de massa. Ara bé, es pot canviar directament a la finestra, introduint un altre valor o en el menú desplegable amb les opcions Cáscara; es tractarà d'un objecte buit o Tridimensional; en objectes circulars fa que es comportin com si la seva massa estigués distribuïda com en una esfera. Ara practicareu amb la finestra de propietats; canvieu totes les opcions que vulgueu i observeu la simulació en cada cas. Si us n'adoneu, veureu que canviar el coeficient de fregament o l'elasticitat del bloc pot no produir cap efecte; això és degut al fet que com que es tracta de propietats que depenen de dos cossos, sempre pren per defecte el valor més petit de tots dos. Canvieu el fregament cinètic de bloc i terra i observeu els canvis produïts. Observareu també que, com que no s'exerceix cap força tret de la de fregament, variar o no el coeficient de fregament estàtic no produeix cap efecte. A més, com que no hi ha xoc, tampoc canvia la simulació el fet de variar l'elasticitat. |
|
Canvi de l'aparença | |
|
|
Per canviar l'aspecte d'un cos o d'un punt com l' àncora que hi
hagi en l'espai de treball, cal seleccionar-lo fent clic una vegada a
sobre d'ell i posteriorment en el menú seleccionar l'opció
Ventanas|Apariencia. Apareix una finestra com la de la figura:
![]() |
|
Guardeu l'arxiu amb el nom abans indicat, m1p3.ip, en el directori IP. |
|
![]() |
|