|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Pràctica |
![]() |
Exercicis
|
||||||||||||||
Il·lustrem el projecte | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Una part importat de la comunicació en l'etapa d'educació infantil es fa a través de l'expressió gràfica, mitjançant la qual els alumnes desenvolupen la seva creativitat. També dins una metodologia de projectes, aquest aspecte pren una rellevància considerable atès que possibilita a l'alumne/a plasmar tot allò que coneix o experimenta, o li proporciona coneixements que va incorporant o modificant, mitjançant l'evolució que fa amb els seus aprenentatges. Pel que fa a l'expressió gràfica mitjançant l'ordinador, per posar inicialment en contacte a l'alumne/a amb les eines pròpies d'un editor gràfic, fareu servir, en primer lloc, el programa Paint, que ve incorporat en qualsevol de les versions del sistema operatiu Windows que tingueu instal·lat a l'ordinador. Posteriorment, l'editor gràfic que fareu servir serà el KidPix 4, un editor gràfic molt assequible per als més petits. Darrerament s'ha distribuït al centres docents una nova versió actualitzada del programa, la qual cosa facilita el seu ús respecte de la versió anterior, ja que, en aquesta ocasió, no cal tenir en compte el fet d'haver de canviar la resolució de la pantalla per executar el programa, tal com passava en la versió anterior. Aquesta versió s'executa des de qualsevol dels sistemes operatius que actualment conviuen a les aules dels centres docents (Windows 98, Windows XP...). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Desenvolupament de la pràctica | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Explorar i conèixer les eines i les possibilitats que ofereixen els editors gràfics: Paint i Kid Pix Studio Deluxe. En aquesta pràctica, utilitzareu:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Coneixent el programa Paint | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Per iniciar el programa, feu clic sobre el botó Inici | Programes | Accessoris | Paint, s'obrirà la pantalla següent:
Com podeu veure, es tracta d'un editor gràfic molt senzill. La paleta de colors està situada a la part inferior. Per seleccionar un color, només cal que hi feu clic a sobre amb el botó esquerre del ratolí. Pel que fa a les eines que estan situades a l'esquerra de la pantalla, feu un repàs per veure les diferents possibilitats que ofereixen. Observeu que algunes, en seleccionar-les, despleguen d'altres opcions, com per exemple, el pinzell, on podreu triar diferents gruixos. També en seleccionar les eines del rectangle o l'el·lipse, us oferirà la possibilitat de triar entre dibuixar-les plenes o buides.
Com que es tracta d'unes eines molt intuitives, bàsicament el treball amb l'alumne/a serà l'exploració, de forma lliure, de les diferents eines i l'elaboració d'un dibuix d'expressió lliure. En el mòdul 6: pràctica 2, quan treballareu les Adaptacions Word, tornareu a trobar-vos amb aquest editor gràfic, ja que és el que està relacionat amb elles. Així doncs, serà bo que l'alumne/a ja tingui una familiarització amb el seu ús. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Conèixer el programa KidPix | ||||||||||||||||||||||||||||||||
A més de les possibilitats de fer dibuixos lliures, l'alumne/a té al seu abast unes galeries de fons per al dibuix, imatges definides, petits dibuixos per estampar, sons, animacions, etc., que pot utilitzar en tot moment en les seves composicions.
Vegeu, ara, les eines de treball de què disposa:
A la part inferior esquerra, hi ha la paleta de colors, que es presenta amb dos formats:
Alguns aclariments sobre els menús:
Un cop hagueu vist les diferents possibilitats, feu un dibuix sobre el tema del projecte que us ocupa; en aquest cas, es tractarà d'un dibuix lliure sobre dofins.
Aquest és el dibuix d'un nen/a de P5:
Recordeu que aquesta nova versió del programa desarà els arxius en un format propi que té l'extensió KPX, sempre que ho feu a partir de l'opció Desa del menú Fitxer. Si voleu utilitzar els arxius que heu fet amb el programa KidPix en uns altres programes, haureu de desar fent servir l'opció Exporta del menú Fitxer, on disposareu de diferents formats, tal com indica la imatge.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||