Enrera
Mòdul 6
Processament de textos avançat
  Pràctica
1
2
4
5
   
Exercicis
Exercicis
 
 

En aquesta pràctica es presenta un altre recurs avançat: els formularis com a alternativa a la generació d'informació diferent des d'un mateix document a partir de les dades que introdueix l'usuari. 

   
Desenvolupament de la pràctica
   
Conceptes

Formularis

Un formulari és un document amb àrees buides que s'han d'emplenar a partir de la utilització de camps. Hi ha tres tipus de camps de formulari: 

  • Camps de text.
  • Camps de verificació.
  • Camps de llistes desplegables.

Dissenyar un formulari

Per dissenyar un formulari cal seguir els passos següents: 

  • Activar el tipus Plantilla de l'opció Archivo | Nuevo... i, a continuació, seleccionar el tipus de document de formulari: Documento en blanco del grup General.
  • Entrar el resum i el títol de Archivo | Propiedades. Activar l'opció Guardar imagen preliminar.
  • Activar la barra d’eines Formularios.
  • Inserir camps de formulari en la posició del cursor i, des del botó Opciones, definir el tipus o propietats:
    • Text (text, número, data, hora o càlcul).
    • Casella de verificació.
    • Llista desplegable.
    Des del menú contextual del ratolí o la icona , es poden modificar les propietats dels camps, així com entrar valors predeterminats o de la llista. 
  • Entrada d'ajuda per a cada camp (opcional), ja sigui en la línia d'estat o en prémer la tecla F1.
  • Protegir el formulari: protecció bàsica (amb el botó ) o del document (Herramientas | Proteger documento...), amb contrasenya o sense .
  • Desar la plantilla.

Imprimir un formulari

Un formulari s'imprimeix com qualsevol altre document, activant l'opció d'imprimir la globalitat de la informació que conté. 

El Word possibilita imprimir sols les dades (contingut dels camps) d'un formulari en el supòsit de disposar de paper preimprès; per aconseguir-ho cal activar l'opció Archivo | Imprimir... | Opciones | Imprimir datos sólo para formularios

   
Practiqueu
Creeu un formulari amb el butlletí de notes d'un/a alumne/a (pràctica opcional)
   
 
  1. Creeu un document que, mitjançant un formulari, informi del butlletí de notes d'un alumne. Especifiqueu el contingut del butlletí a excepció del nom de l'alumne/a i les qualificacions.
    • Creeu un document en blanc.
    • Escriviu els textos que seran fixos a cada butlletí de notes.
    • Afegiu una capçalera al document amb el nom del vostre centre, adreça, telèfon...
    • Afegiu un peu de pàgina.
  2. Per entrar el nom i cognoms escolliu un camp de text (valors variables per a cada informe) i, per a les qualificacions i/o comentaris, un de llista deplegable (valors comuns a tots els informes).
    • Activeu la barra d'eines de formularis Ver | Barra de herramientas | Formularios.
    • Afegiu el camp que contindrà el nom:
      • A la barra d'eines Formulario activeu la icona  .
      • Feu clic, amb el botó de la dreta, a sobre del camp que s'haurà afegit i, del menú que obtindreu, demaneu l'opció Propiedades.  També ho podeu fer  amb la icona  Opciones del campo de formulario de la barra d'eines Formulario.
      • Determineu Tipo, Texto predeterminado, Largo máximo i Formato del texto.
        (Texto predeterminado és el text que apareixerà com a contingut del camp abans d'afegir les dades.  S'hi pot deixar en blanc.)
      • Accepteu.
    • Afegiu, de la mateixa manera, els altres camps que contindran text.
    • Afegiu el camp que contindrà la primera nota:
      • A la barra d'eines Formulario, activeu la icona .
      • Amb el botó de la dreta, a sobre del camp, activeu el menú de context i demaneu Propiedades o, de la barra d'eines demaneu la icona Opciones del campo de formulario .
      • Escriviu al quadre Elemento de la lista: el primer valor (Suficient, Notable...) i premeu el botó Agregar.
      • Entreu, de la mateixa manera, els altres valors de la llista desplegable.
      • Si es produeixen errors, podeu eliminar (Quitar) o desplaçar (fletxes de Mover) les entrades que no siguin correctes o que la seva posició no sigui l'adequada.
      • En finalitzar, premeu el botó Aceptar.
    • Afegiu, de la mateixa manera, els altres camps de llista desplegable.
  3. Protegiu el formulari amb una contrasenya (per la solució és ies) i proveu d'entrar algunes dades.
    • Demaneu Herramientas | Proteger documento.
    • Activeu l'opció Proteger excepto para:  Formularios.
    • Establiu la contrasenya de protecció del document (és opcional, si es deixa en blanc, el document es pot desprotegir des del menú Herramientas | Desproteger documento; si no es deixa en blanc, caldrà entrar la contrasenya per a desprotegir-lo).  Si protegiu el document mitjançant contrasenya, el Word us demanarà que la torneu a introduir  una altra vegada per a confirmar-la (si la oblideu, no podreu modificar el document si s'han produït errades).
  4. Deseu el butlletí amb el nom ACT_33.
 

Solució de la pràctica
SOL6501.DOC

   
Atenció !

Tots els fitxers de les pràctiques i solucions, així com els exercicis d'aquest mòdul, es troben a la carpeta d58m6\docs.

   
 
Amunt