Enrera
Mòdul 4
Nom del curs
  Pràctica
1
2
4
5
   
Exercicis
Exercicis
 
 

En aquesta pràctica es pretén continuar amb la presentació d'objectes gràfics que el Microsoft Word incorpora; en aquests cas es tracta dels gràfics estadístics i els organigrames. 

   
Desenvolupament de la pràctica
   
Conceptes

Gràfics estadístics

El Microsoft Graph és una aplicació que permet fer representacions visuals de dades numèriques, proporcionant les mateixes característiques que es poden trobar en el Microsoft Excel (aquest ofereix moltes més possibilitats per al tractament de dades). 
Per crear un gràfic cal seguir el procés següent: 
  • Crear una taula on inserir les dades que ha de reflectir el gràfic; és important utilitzar la primera fila com a títol de columna o categoria i la primera columna per definir els registres o punts de dades.
  • Seleccionar tota la taula i escollir l'opció Insertar | Imagen | Gráfico. S'activa l'aplicació Microsoft Graph mostrant el gràfic i el full de dades i modificant alguns menús i barres d'eines.

  • Fer clic sobre l'àrea del gràfic i escollir el tipus de gràfic, a través de la icona de la barra d'eines Estándar o a través de l'opció Gráfico | Tipo de gráfico.
  • Fer clic fora del gràfic i del full de dades per retornar al Word.

Organigrames

El Microsoft Word inclou l'editor d'organigrames amb què representar gràficament una estructura organitzativa determinada. 
Per inserir un organigrama en un document cal seguir els passos següents: 
  • Situar el punt d'inserció on es vulgui l'organigrama.
  • Seleccionar l'ordre Insertar | Objeto... | Crear nuevo | MS Organization Chart 2.0; s'activa l'editor d'organigrames.


  • Inserir els elements de l'organigrama.
  • Sortir del programa Organization chart actualitzant l'objecte.
   
Practiqueu
Genereu gràfics a partir de les dades d'un document (pràctica opcional)
   
 
  1. Recupereu el fitxer ACT_25.
  2. Amb les dades de la taula creeu en el propi document els següents gràfics:
    • A. Gràfic de columnes amb les dades de tota la taula amb la llegenda a la part superior.
      • Situeu-vos a l'interior de la taula i seleccioneu tota la taula (millor si ho feu amb Tabla | Seleccionar Tabla).
      • Demaneu Insertar | Imagen | Gráfico.
      • Activeu, amb el ratolí, l'eina Por columnas (o bé amb Datos | Series en columnas).
      • Demaneu Gráfico | Opciones de gráfico... | Leyenda | Arriba i accepteu.
      • Modifiqueu la grandària manipulant els 8 senyals quadrats al marc del gràfic. Observeu que la grandària de la lletra varia en funció de la grandària de l'àrea del gràfic (es pot modificar amb Formato | Fuente... , escollint les característiques de tipus, grandària, estil i, si ho desitgem, si la lletra serà autoescalable o no).
      • Feu clic en qualsevol indret del document que no sigui a dintre de la hoja de datos o del marc del gràfic per veure el resultat final.
    • B. Gràfic circular amb efecte 3D que mostri el percentatge de la superfície de cada parròquia. Inseriu-hi el títol Parròquies - Superfície.
      • Seleccioneu les dues primeres columnes de la taula.
      • Demaneu Insertar | Imagen | Gráfico.
      • Demaneu Gráfico | Tipo de gráfico...
      • Escolliu Tipo de gráfico: Circular, Subtipo de gráfico: Circular con efecto 3D i accepteu.
      • Activeu, amb el ratolí, l'eina Por columnas (o bé amb Datos | Series en en columnas).
      • Demaneu Gráfico | Opciones de gráfico... | Títulos  i escriviu a Título del gráfico: Parròquies - Superfície i accepteu.
      • Modifiqueu, amb el ratolí, la grandària del marc del gràfic i, en finalitzar, feu clic fora per amagar la resta d'elements.
      • Varieu la posició dels gràfics movent-los amb el ratolí (millor si ho feu amb Zoom | Toda la página per controlar millor la posició de cada element del document. Torneu a Zoom 100% un cop hàgiu finalitzat). 
  3. Deseu i tanqueu el document.
 

Solució de la pràctica
SOL4501.DOC

   
Practiqueu
Creeu un esquema fent ús de l'Ms Organization Chart 2.0 (pràctica opcional)
   
 
  1. Feu un organigrama que representi les parts de l'oïda.
  2. Diferencieu amb colors de fons diferents els quadres del primer i del segon nivell:
    • Creeu un document en blanc i configureu la pàgina amb orientació horitzontal.
    • Demaneu Insertar | Objeto... | Ms Organization Chart 2.0.
    • Desactiveu Flotar sobre el texto i premeu el botó Aceptar.
    • Maximitzeu la finestra de Microsoft Organization Chart i dissenyeu l'organigrama:
      • Seleccioneu i canvieu el títol de l'organigrama per El sentit de l'oïda.
      • Feu dos clics a sobre del quadre "gerent" (s'hi tornarà de color invers).
      • Escriviu Anatomia de l'oïda directament a sobre.
      • Seleccioneu Escriba aquí el cargo i suprimiu-lo.
      • Demaneu Cuadros | Color... | Gris (per exemple) | Aceptar.
      • Seleccioneu el quadre "subordinat" de l'esquerra.
      • Canvieu el contingut per Orella externa i adjudiqueu color Groc (o un altre).
      • Premeu, amb el ratolí, l'eina Subordinado i feu clic a sobre del quadre anterior.
      • Repetiu, un altre cop, per adjudicar el segon quadre subordinat.
      • Seleccioneu el primer i escribiu Pavelló auricular.
      • A l'altre, escriviu Conducte auditiu extern.
      • Procediu com s'ha explicat fins ara, per acabar l'organigrama.
      • Un cop ho tingueu a punt... demaneu Archivo | Salir y volver a...
      • Contesteu a la pregunta Este objecto ha canviado...
      • L'objecte inserit en el Word es pot dimensionar manualment, però els textos poden sofrir distorsió perquè són dibuixats i no escrits.
  3. Deseu el document amb el nom ACT_26.
 

Solució de la pràctica
SOL4502.DOC

   
Atenció !

Tots els fitxers de les pràctiques i solucions, així com els exercicis d'aquest mòdul, es troben a la carpeta d58m4\docs.

   
   
 
Amunt