Un document de gran volum (un exemple clar, em el nostre cas, seria la presentació escrita d’un treball de recerca) necessita estar ben organitzat, ben estructurat en ítems i subítems o, si es vol, en capítols, apartats i subapartats.
Per tal que el document de gran volum sigui clar i entenedor cal que estigui estructurat ja des del principi, des del moment de la seva creació. Si es fa així, tot serà més fàcil ja que OpenOffice.org Writer us permetrà navegar amb facilitat pel document i fer-ne les modificacions que calgui.
La forma més fàcil i ordenada de crear el document és començar posant els títols (genèrics, si es vol) de les parts i dels capítols que contindrà.
Portada (Per defecte) Índex (Per defecte) Glossari (Encapçalament 1) Introducció (Encapçalament 1) Capítol primer (Encapçalament 1) Apartat 1 (Encapçalament 2) Subapartat 1.1 (Encapçalament 3) Subapartat 1.2 (Encapçalament 3) Subapartat 1.3 (Encapçalament 3) Apartat 2 (Encapçalament 2) Apartat 3 (Encapçalament 2) Capítol segon (Encapçalament 1) Apartat 1 (Encapçalament 2) Apartat 2 (Encapçalament 2) Capítol tercer (Encapçalament 1) Apartat 1 (Encapçalament 2) Apartat 2 (Encapçalament 2) Conclusions (Encapçalament 1) Agraïments (Encapçalament 1) Llista de referències (Encapçalament 1) Llibres (Encapçalament 2) Articles (Encapçalament 2) Catàlegs i publicacions creats per una institució o empresa (Encapçalament 2) Material informàtic i audiovisual (Encapçalament 2) Material consultat a Internet (Encapçalament 2) Annexos (Encapçalament 1) Annex A (Encapçalament 2) Annex B (Encapçalament 2)
Per tal de poder-se desplaçar per un document de gran volum cal tenir visible a la pantalla el Navegador d’OpenOffice.org Writer. Si no hi és, podeu fer-lo aparèixer clicant la icona , prement F5 o per menú Edita | Navegador.
Actuant sobre les icones que teniu a la dreta del Navegador, podreu reorganitzar el vostre document.