DEP1: Estratègies TIC per a l'educació primària

Mòdul 3: El so

Pràctica 4

Els anuncis

La publicitat és molt present en els mitjans de comunicació i els alumnes han de ser conscients de la seva finalitat: La publicitat ens condueix a comprar o a actuar segons unes pautes donades.

Aquesta activitat es pot realitzar al cicle inicial (tot i que és exportable a altres cicles i nivells). Està pensada per realitzar-la amb el grup classe en un parell de sessions de 45 minuts.

Per realitzar aquesta activitat amb l’alumnat es proposa començar analitzant uns quants espots publicitaris que haureu enregistrat prèviament.

Per enregistrar aquests espots publicitaris seguirem els passos següents:

catradio.jpg

auda1.jpg

auda2.jpg

A cada anunci heu de preguntar-vos: Què anuncien o què volen que fem? Per a què serveix? Què aconseguirem si ho fem? Quin fragment recordeu? Té música? Com és: alegre, trista, ràpida, lenta? T’ho compraries? Ho faries ? Per què?...

La fase següent d’aquesta activitat seria enregistrar un anunci amb els alumnes, en grups de 2 o 3.

Caldrà tenir present diversos aspectes:

Una vegada ho tingueu tot preparat, es procedeix a la gravació.

Per fer l’enregistrament necessitareu un ordinador multimèdia (micròfon inclòs) i el programa Audacity. Amb aquest elements podreu realitzatr l’enregistrament tot seguint els passos següents:

auda3.jpg

auda4.jpg

Com que l’Audacity és un gravador multipista, procedireu a enregistrar la música seleccionada que servirà de fons de l’anunci.

D’aquesta manera obtindreu una imatge com la que segueix, on podreu observar les dues pistes, la primera amb la gravació dels alumnes i la segona amb la música.

auda5.jpg

Per equilibrar el volum de cada pista ho pode fer incrementant o disminuint la quantitat de decibels, tal i com es mostra en la següent imatge.

auda6.jpg

Finalment, quan tinguemu l’equilibri desitjat, accediu al menú Fitxer | Exporta com a MP3 i enregistreu l’anunci com a un únic arxiu d’àudio, i el deseu a l’ordinador.

Un cop enregistrats els anuncis, s’escolten i es comenten.