D109: WebQuest: una metodologia per treballar amb Internet a l'aula

Mòdul 6: Enllestint la WebQuest

Pràctica 1

L’objectiu d’aquesta pràctica és conèixer les característiques que ha de complir l’apartat de les conclusions per acabar d’assolir els objectius de la WebQuest.

Ja sabeu que s’aprèn transformant la informació, traient-ne conclusions, consensuant-la, construint-la...; però també s’aprèn, fins i tot més, reflexionant sobre el procés d’aprenentatge mateix, i si, a més a més, sou capaços d’aplicar a altres contextos les habilitats o els coneixements que heu adquirit en un procés determinat, aleshores l’aprenentatge és molt més significatiu.

Per tant, per garantir un aprenentatge millor a l’apartat de conclusions d’una WebQuest, heu de:

  1. Reprendre el projecte inicial i fer un resum crític de tot el procés mitjançant un debat en grup, amb el suport del professor/a, per prendre consciència a fons de tot allò que heu après i com ho heu après.
  2. Donar un autèntic sentit al producte creat incorporant-lo d’alguna manera al món de fora de les aules, perquè sigui útil a algú, mitjançant Internet o enviant-lo a un responsable expert en el tema, a alguna entitat o associació adient...
  3. Suggerir maneres de continuar fent recerca sobre el mateix tema per aprofundir-hi més, o bé sobre altres temes aprofitant l’experiència i les habilitats desenvolupades al llarg d’aquesta WebQuest.

Exemples

Entreu a l’apartat de les conclusions d’aquestes WebQuest i comproveu si compleixen les tres característiques de les bones WebQuests.

Recital de poesia Recital de poesia, de Tià Vidal

Oh, Europa! Oh, Europa!, d'Àlex Gimeno

Diverses són les parles Diverses són les parles,de M. Lourdes Arbona

Salvem les tortugues marines Salvem les tortugues marines, de Sebastià Capella