Mòdul
7
|
Fonaments de programació. Llenguatge C/C++ |
Pràctica | Resum teņric | Exercicis |
Prąctica d'ampliació |
Punters a estructures
El llenguatge C permet la declaració de punters a estructures de la mateixa manera que ho permet en qualsevol altre tipus de variable. En aquesta prąctica veurem com es declaren i s'utilitzen aquests punters.
|
|||||||
Desenvolupament de la prąctica
Definiu un projecte nou anomenat m7p02 i afegiu-li un arxiu de font C/C++ anomenat m7p02.cpp. Escriviu el següent codi:
La declaració de punters a estructures es fa de la forma habitual, és a dir, anteposant el carącter * a l'identificador del punter:
A aquesta variable se li assigna com a valor inicial l'adreēa de la variable d'estructura llibre:
En aquest moment tenim tres formes de referir-nos als camps de l'estructura: Directament amb la variable d'estructura llibre i l'operador punt(.):
Amb el punter punter_llibre i amb l'operador habitual d'indirecció *:
Amb el punter punter_llibre i amb l'operador fletxa (->):
L'operador (.) connecta una estructura amb un membre de lestructura; loperador (->) connecta un punter amb un membre de lestructura. |