Enrera
Guia

Desenvolupament d'aplicacions amb la tauleta sensible

 
 

La finalitat del curs és conèixer de manera completa la utilització de la tauleta sensible, les seves aplicacions i la manera de crear-ne de noves, adaptades a l'alumnat. I, a més dels coneixements tècnics, el curs aprofundeix en l'orientació didàctica d'aquest recurs.

La tauleta sensible és un perifèric d'interacció amb l'ordinador en un entorn més controlat i adaptat que utilitzen els alumnes d'educació infantil i els que tenen necessitats educatives especials. La tauleta actua com un teclat configurable on el professorat pot personalitzar l'entorn de treball, simplificar l'accés als programes i controlar els recursos disponibles. Amb una sola pulsació es pot accedir a qualsevol recurs de sistema. Tanmateix, no impedeix d'utilitzar el teclat i el ratolí quan sigui convenient.

Els objectius del curs són:

  • Conèixer les aplicacions elaborades i la seva inserció curricular.
  • Conèixer les bases del disseny i de la confecció d'aplicacions educatives amb la tauleta sensible.
  • Integrar curricularment les aplicacions creades.
  • Ser conscient de les implicacions educatives de la integració de la tecnologia de la informació en els alumnes d'educació infantil i en els alumnes amb necessitats educatives especials.
   
 
Format
   
 

Per seguir aquest curs podeu optar entre:

  • Anar consultant els diferents mòduls en línia.
  • Descarregar tot el curs en format HTML, fent clic als disquets que es troben a la portada. Un cop descarregats tots els fitxers, instal·leu-lo executant d74.exe. Després podreu visualitzar el curs en qualsevol navegador, sense necessitat d'estar connectats a Internet.
   
  Estructura
   

La durada del curs és de 60 hores, inclosos els tres mòduls introductoris (18 hores). La part específica consta de 4 mòduls (42 hores), distribuïdes en 24 hores per als mòduls i 18 hores per a la realització del projecte. Els mòduls específics són:

  • Mòdul 1: Instal·lació i configuració de la tauleta. Primera aproximació a la creació d'aplicacions
  • Mòdul 2: La tauleta sensible i les aplicacions d'escriure
  • Mòdul 3: La tauleta sensible i les aplicacions de dibuixar
  • Mòdul 4: Aplicacions amb recursos multimèdia
 

Els mòduls consten de:

  • Continguts dels mòduls
  • Pràctiques
  • Exercicis

El detall de desenvolupament de les pràctiques se simplifica a mesura que l'aspecte tractat ho ha estat en una pràctica anterior, recordant a l'alumnat en quina pràctica i en quin mòdul s'ha assajat per primera vegada. Quan l'aspecte tractat es considera plenament assimilat, no es fa cap referència anterior.

Per fer aquest curs es requereixen uns coneixements i destreses bàsiques en el domini de l'entorn Windows. És a dir, convé estar familiaritzat amb operacions com crear carpetes, copiar fitxers, retallar i enganxar, instal·lar programes, navegar per Internet, enviar correu electrònic...

 
  Requeriments tècnics
   
 

Els materials d'aquest curs s'han dissenyat per treballar-se amb el Tswin (Tauleta Sensible Windows), el programa de configuració que es troba a la pàgina web i que es fa arribar a l'alumnat d'aquest curs. A més, és necessari tenir a l'ordinador els programes WordPad, Paint, Microsoft Office (Word 97, Power Point...), Paint Shop Pro 5.0, UpcTv...

 
Amunt
  Icones i elements de navegació
   
  Les icones utilitzades són:
 
Pràctica
Pràctiques. Treball que l'alumnat ha de dur a terme seguint les propostes guiades. Aquestes pràctiques són personals i no s'han d'enviar al tutor del curs.
Atenció !
Atenció. Aquesta icona indica suggeriments, comentaris i idees complementaris a la documentació i a les pràctiques de cada mòdul.
  Els elements de navegació són:
 
1
Permet accedir a qualsevol mòdul o pràctica.
1
Ens indica la pràctica activa en què treballem.
Enrera
Permet retornar al nivell anterior.
Exercicis
Permet accedir als exercicis del mòdul activat.
Amunt
Permet el retorn a l'inici de la pàgina consultada.
Guia
Permet accedir a la guia del curs.
Permet accedir al contingut del projecte
 
  Tutoria
   
  A cada participant se li assigna un tutor o tutora que l'assessorarà i l'orientarà en el treball dels diferents mòduls. L'alumnat pot formular les consultes i preguntes que calgui per correu electrònic. Per aquest mètode pot demanar orientacions, suggeriments i recomanacions per desenvolupar el seu treball. La persona responsable de la tutoria farà un seguiment personal del procés de cada participant pel que fa als exercicis.
   
  Lliurament d'exercicis
   
 

Els exercicis seran lliurats al tutor o tutora de la següent manera:

  • Tots els fitxers necessaris per a dur a terme l'exercici de cada mòdul s'enviaran comprimits en un únic fitxer en format ZIP.
  • El nom del fitxer comprimit correspondrà al nom de la persona que fa el curs (nom i cognom, sense espai) afegint un número al final, segons el mòdul del l'exercici. És a dir, que si l'alumne Ignasi Puigbó envia l'exercici del mòdul 3, ho fa comprimint tots els fitxers en un d'únic que es dirà ignasipuigbo3.zip.
  • El nom dels fitxers de l'exercici d'un mòdul seguiran les instruccions que es donin a cada mòdul.
  • Els exercicis s'enviaran fent l'adjunció del fitxer en un missatge adreçat al tutor del curs i dins del termini establert en el calendari.
   
  Projecte
   
  En el projecte que s'ha de fer per tal de tenir dret al certificat, l'alumne/a ha de desenvolupar una activitat, que s'exposa en l'apartat de Projecte, on globalitzi la utilització dels diferents recursos apresos al llarg dels mòduls..
   
  Calendari
   
  Vegeu calendari de l'activitat.
   
   
   
 
Amunt