|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Pràctica |
Exercicis
|
|||||||||||||||
La tauleta sensible | |||||
La tauleta sensible és un perifèric de comunicació amb l'ordinador que facilita l'accés als recursos informàtics a nens i nenes en els primers nivells educatius i a d'altres persones amb necessitats educatives especials. Per les seves característiques, la tauleta sensible és un perifèric:
|
|||||
Descripció de la tauleta sensible | |||||
La tauleta sensible té una membrana tàctil que reconeix les posicions per contacte. Té una superfície quadrada de 32 centímetres de costat i 14.400 punts sensibles, distribuits en una trama interior de 120 x 120 punts. És una tauleta digital que s'activa per contacte físic amb la pressió del dit, i per això no necessita cap ratolí ni punter especial. Es pot connectar a l'ordinador tant pel port paral·lel (Centrònics) de la impressora com pel port de sèrie (RS232), i es gestiona amb un programa resident diferent per a cada port que es configura en fer la instal.lació del programa Tswin. Existeixen dues versions de tauleta sensible compatibles amb el programa gestor (Tswin) que s'utilitza en aquest curs. Aquestes versions són el model DIL, de color groc, que té uns cables especials i el model EASY, de color blau, amb cables estàndars RS232 i amb una font d'alimentació externa.
|
|||||
Ús de la tauleta sensible | |||||
La tauleta sensible pot funcionar en una aula d'ordinadors, però sembla més adequat utilitzar-la a l'ordinador de classe, preferentment dins d'una dinàmica de treball globalitzat i per racons, on el seu ús s'alterna amb altres recursos (biblioteca, jocs, experiències, disfresses, matemàtica...). La seva utilització no difereix de la manera de treballar qualsevol altre recurs informàtic, és a dir, amb la tauleta es realitzen una o més activitats d'aprenentatge incloses dins d'una seqüència didàctica. Aquestes activitats no han de ser reproduccions d'altres activitats realitzades amb llapis i paper sinó que han d'estar motivades segons les característiques pròpies del mitjà. La modalitat d'agrupament que s'escolleix pel seu ús respon a la intenció educativa de la pràctica i a les possiblitats reals de funcionament. S'ha de tenir en compte que la utilització de la tauleta sensible es pot alternar amb el teclat i el ratolí; en conseqüència la distribució espaial dels perifèrics i dels alumnes és un aspecte important per la comoditat i accessibilitat en l'ús. |
|||||
Objectius | |||||
|
|||||
Continguts | |||||
|
|||||
![]() |
|||||