![]() |
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Pràctica |
![]() |
Exercicis
|
||||||||||||||
Tren d'engranatges
|
![]() |
|
L'objectiu d'aquesta pràctica és utilitzar la restricció engranatges per incloure engranatges i unions flexibles a les simulacions. | ||
![]() |
||
Conceptes | ||
L'eina Engranatge ha d'unir-se a dos cossos i fa que la rotació de cada un depengui de la de l'altre. Al centre de cada un dels cossos units apareix una roda dentada i una barra que uneix les dues rodes ens indica que formen part del mateix engranatge i imposa una distància constant entre els dos punts. Si els cossos són dos cercles tangents, el sistema es comporta com un engranatge en el sentit habitual del terme, i la relació de transmissió es calcula automàticament a partir de la relació dels radis. |
||
És possible acoblar cossos no circulars, però en aquest cas la relació de transmissió per defecte és sempre 1 i els objectes giren com si fossin cercles, sense considerar la seva forma.
|
||
Els engranatges poden ser interns o externs. En el cas dels engranatges externs, els 2 objectes giren en sentits contraris, mentre que en els engranatges interns els dos objectes giren en el mateix sentit. En l'Interactive Physics és possible enllaçar amb un engranatge dos objectes que no estan en contacte. Combinant això amb l'opció d'engranatge intern, podeu simular unions flexibles (transmissions per cadena o transmissions per corretja). L'única limitació que cal tenir present en aquest cas és que l'Interactive Physics no admet engranatges interns amb relació de transmissió 1 (per exemple, cercles iguals), excepte si coincideixen els seus centres. |
||
![]() |
En el sistema que simulareu, una roda dotada de motor transmetrà el moviment a una roda gran a través d'una transmissió per corretja. La segona roda formarà part d'un tren d'engranatges. |
|
Construir una transmissió per corretja | ||
Atenció! Els textos "roda 1", "roda 2", etc que apareixen a les imatges que segueixen s'han incorporat a l'edició d'aquesta guia per a aclarir l'explicació, però no poden escriure's directament a una simulació amb l'Interactive Physics. Per exemple, si intenteu aconseguir quelcom semblat a la imatge següent incorporant "roda 2" amb l'eina text, sempre us quedarà ocult per la roda en qüestió.
|
||
Construir una roda que giri solidàriament a la roda 2 | ||
|
||
Afegir una nova roda i unir-la amb un engranatge | ||
Abans de posar en marxa la simulació, heu de tenir present que les rodes 2 i 4, que no estan directament unides per cap restricció, se superposen.
|
||
Escriure noms i ocultar la barra d'un engranatge | ||
|
||
![]() |