![]() |
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Pràctica |
![]() |
Exercicis
|
||||||||||||||
Mecanisme biela-maneta | ||
L'objectiu d'aquesta pràctica és introduir els motors. Dintre de l'Interactive Physics els motors són considerats una restricció que obliga a girar els objectes que enllaça. Construireu una simulació d'un sistema biela-maneta i hi afegireu un motor que la doti de moviment. |
||
![]() |
Per construir el sistema biela-maneta començareu per crear i situar les diferents peces: maneta, biela, pistó i cilindre; després, afegireu les articulacions i finalment el motor que farà girar la maneta. Amb el sistema ja construït, provareu els diferents paràmetres dels motors. |
|
Crear i situar les baules | ||
El mecanisme biela-maneta que creareu haurà de tenir aquest aspecte:
Recordeu que en cada cas els valors de x i y es refereixen al centre del cos.
|
||
Establir les restriccions | ||
|
||
Afegir un motor | ||
|
||
Modificar les propietats del motor | ||
|
||
![]() |
Veieu que pot canviar-se la velocitat modificant el contingut del quadre Valor. Si hi entreu valors negatius, el motor girarà en sentit horari.
Torca: Aplica a l'objecte el moment d'una força que s'indiqui al camp Valor en N · m. Valors positius signifiquen moments de forces que farien girar en sentit antihorari. Rotación: Fa girar l'objecte l'angle indicat (i es para). Velocidad: És el valor per defecte. El motor girarà a la velocitat angular indicada. Aceleración: Permet fer que el motor giri amb l'acceleració angular que es desitgi. |
|
|
||
Pràctica 2 | ||
![]() |